رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر:

توسعه مرکز آموزش عالی کاشمر تحت تأثیر سیاست‌های انقباضی طرح آمایش است

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: متأسفانه توسعه مرکز آموزش عالی کاشمر تحت تأثیر سیاست‌های انقباضی طرح آمایش آموزش عالی قرار گرفته است.

هادی معماریان امروز، دوشنبه، در گردهمایی مجازی دانشجویان نو ورود مرکز آموزش عالی کاشمر افزود: اگر چه طی سه سال اخیر مرکز آموزش عالی کاشمر توانسته میزان پذیرش دانشجوی خود را به بیش از دو برابر برساند و فعالیت‌های زیادی در حوزه مسئولیت اجتماعی دانشگاه داشته باشد اما متأسفانه توسعه رشته‌ها بر اساس نیاز منطقه، جذب هیات علمی، کارمند و تخصیص بودجه در این مجموعه به شدت تحت تأثیر سیاست‌های انقباضی طرح آمایش آموزش عالی بوده و مرکز آموزش عالی کاشمر در این زمینه‌ها با مشکلات و محدودیت‌های زیادی مواجه شده است.

وی توسعه آموزش عالی رایگان را نیاز مردم محروم منطقه ترشیز دانست و اظهار کرد: اگر چه خانواده‌های بسیاری هستند که حتی توان پرداخت هزینه ایاب و ذهاب فرزند خود برای تحصیل در شهرهای مجاور و دورتر را ندارند اما در صورت توسعه متناسب مرکز آموزش عالی کاشمر با پتانسیل‌های منطقه، می‌تواند مأمن و پناهگاه چنین افرادی باشد.

رئیس مرکز آموزش عالی کاشمر ادامه داد: فرآیند دانشگاهی شدن دانشجویان نیاز به برنامه‌ریزی هدفمند دارد. جوانان با ورود به دانشگاه با تغییر شرایطی اساسی در زندگی‌شان رو به رو می‌شوند.

وی مطرح کرد: اهمیت این مرحله از زندگی اجتماعی و فرهنگی نو دانشجویان در ابتدای ورود به دانشگاه در آن است که زندگی و زیست دانشگاهی، شرایطی تازه پیش روی آن‌ها می‌گذارد و نیازمند برنامه‌ریزی جدی و هدفمند است.

وی بیان کرد: ما به خود می‌بالیم که در مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان یک مرکز پیشرو در توسعه پایدار، پذیرای جوانان مستعد و خلاق و در واقع بهترین فرزندان این مرز و بوم هستیم اما جای تأسف است که شیوع ویروس کرونا مانع برگزاری آیین باشکوه دانشجویان نو ورود مطابق سال‌های قبل شد.

معماریان اظهار کرد: یکی از درس‌های کرونا آشکارسازی جایگاه برجسته جامعه علمی و ارزش علم در خدمت‌رسانی به انسان‌هاست؛ بنابراین ما دانشگاهیان وظیفه خود می‌دانیم در شرایط فعلی، همگام با جامعه برای حل مسائل عصر کرونا و پساکرونا گام برداریم و یقین داریم در این میان دانشجویان می‌توانند نقش سازنده و به سزایی ایفا نمایند.

معماریان افزود: در مرکز آموزش عالی کاشمر، آماده‌ایم تا در شرایط فعلی که تغییر در شیوه‌های آموزش را اجتناب‌ناپذیر کرده، از شیوه‌های نوین مجازی برای برقراری کلاس‌ها و دوره‌های تئوری استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه طی حدود یک دهه فعالیت این مرکز حدود ۵۰۰ دانشجو فارغ‌التحصیل شده است، افزود: در سال تحصیلی ۱۳۹۹ - ۱۴۰۰ نیز تعداد حدود ۳۵۰ نفر به مرکز آموزش عالی کاشمر راه یافته‌اند.

وی در ادامه به برنامه‌های در دست اقدام برای توسعه این مرکز اشاره کرد و گفت: تدوین و تصویب سند راهبردی، توسعه فضای فیزیکی، تهیه طرح توسعه فضای کالبدی، راه‌اندازی مرکز نوآوری و آزمایشگاه‌های علمی و مرکز تندرستی، راه‌اندازی دوره‌های آموزش آزاد و مهارت‎افزایی و رشته‌های نوبت دوم و توسعه اتوماسیون اداری و آموزشی بخشی از موارد انجام شده توسعه‌ای در سه سال اخیر بوده است.

مدیر آموزش و پژوهش این مرکز نیز در ادامه ضمن تبریک به دانشجویان نو ورود و پیوستن آن‌ها به خانواده آموزش عالی کاشمر، خواستار عزم جدی و تلاش آن‌ها برای کسب علم و دانش با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های فراهم شده جهت یادگیری الکترونیک شد.

مهدی مکاری اظهار کرد: هر ساله و هم‌زمان با شروع سال تحصیلی جدید، فضایی فراهم می‌کردیم تا دانشجویان نو ورود با ذوق و شوق فراوان سال تحصیلی جدید را شروع و برای علم‌آموزی و کسب مهارت‌های مختلف تلاش نمایند، اما امسال به علت شرایط به وجود آمده در کشور و جهان این توفیق از دانشگاه و دانشجویان سلب شد اما امیدواریم در آینده‌ای نزدیک دوباره شاهد حضور دانشجویان در سطح دانشگاه باشیم.

مدیر امور دانشجویی این مرکز هم طی سخنانی به امکانات رفاهی مرکز اشاره کرد و افزود: ارائه وام‌های دانشجویی و صندوق رفاه، تغذیه و برنامه غذایی دانشجویان، سرویس‌های ایاب و ذهاب خوابگاه‌های دانشجویی، اردوهای تفریحی دانشجویی به مناسبت‌های مختلف، بیمه حوادث دانشجویی و خدمات درمانی، از جمله بخشی از خدمات ارائه شده به دانشجویان است.

علی اصغر مازنی با اشاره به فعالیت مرکز ارزیابی تندرستی با مجهزترین دستگاه‌ها که در شرق استان بی‌نظیر است، گفت: در این مرکز نسبت به پایش سلامت دانشجویان و عموم افراد، ارزیابی ترکیب بدن و تمرینات اصلاحی و ارزیابی ساختار فیزیولوژِیکی بدن نیز خدماتی ارائه می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۶ آبان ۱۳۹۹ / ۲۱:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99082618201
  • خبرنگار :