فرماندار خرم‌دره:

دولت به دنبال تحمیل فشارهای اقتصادی به اصناف نیست

فرماندار خرم‌دره گفت: برخلاف تصورات عده‌ای، دولت با اجرای طرح تعطیلی اصناف از ساعت ۱۸ به دنبال تحمیل فشارهای اقتصادی به اصناف نیست.

حجت محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به جمعیت بالای شهرنشین در خرم‌دره، بر ضرورت حمایت از سلامت مردم و ساکنان شهرستان تاکید کرد و افزود: اقدامات مبارزه با کرونا در شهر باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی با اشاره به تخلف و بی‌توجه عده‌ای از اصناف به دستورالعمل‌های حوزه بهداشت و درمان، عنوان کرد: برخلاف تصورات عده‌ای از افراد، دولت با اجرای طرح تعطیلی اصناف از ساعت ۱۸ به دنبال تحمیل فشارهای اقتصادی به اصناف نیست، بلکه این امر گامی در راستای کنترل شیوع این ویروس منحوس و مبارزه با آن است.

این مسئول با تاکید بر اینکه کل دنیا با کرونا درگیر است و باید این بیماری را جدی گرفت، ادامه داد:  هر واحدی که در قبال دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا مقاومت کند باید هزینه آن را هم پرداخت کند، زیرا چیزی مهم‌تر از جان مردم نداریم.

فرماندار خرم‌دره با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده مربوط به گروه‌های ۳ و ۴، اضافه کرد: ستاد کرونا ویروس گروه شغلی ۲ را موظف به تعطیلی از ساعت ۱۸ به بعد کرده است که علت این امر نیز ترافیک در مراکز اصلی شهر بوده که احتمال شیوع کروناویروس در اماکن پرتجمع را بالا می‌برد.

وی با اشاره به اینکه مردم بهتر است مایحتاج خود را قبل از ساعت ۱۸ تهیه کنند، گفت: دولت در جهت خدمت‌رسانی به مردم، صنوف عرضه‌کننده نیازهای اساسی در حوزه غذا، دارو و تجهیزات درمانی را محدود نکرده و این واحدها می‌توانند به فعالیت خود بعد از ساعت ۱۸ نیز ادامه دهند.

محمدی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت به تنهایی برای مبارزه با کرونا کافی نیست، یادآور شد: برای قطع زنجیره انتقال تک تک مردم سهیم هستند.

فرماندار خرم‌دره با بیان اینکه طبق اعلام ستاد کرونا برگزاری هرگونه مراسم تجمعی از جمله عروسی، عزا و مانند آن، تهدیدی علیه بهداشت عمومی بوده و جرم تلقی می‌شود و با صاحبان مجالس در شهرستان مانند مجرم برخورد قضایی صورت خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: مردم با حضور در مراسم عروسی و عزا با پای خود به قتل‌گاه کرونا می‌روند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99082617752
  • خبرنگار : 50163