معاون آموزشی جهاد دانشگاهی اصفهان:

طرح اشتغال در سه فاز توسط جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی اصفهان گفت: طرح اشتغال در مشاغل خانگی توسط جهاد دانشگاهی در سه فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن اعلام عمومی است تا افراد متقاضی ثبت نام کنند.

 افسون نیاز بخش در گفت و گو با ایسنا در خصوص برگزاری نخستین جلسه شورای راهبردی اشتغال، اظهار کرد: اولین جلسه شورای راهبردی اشتغال در مشاغل خانگی در اداره کار اصفهان برگزار شد که در این جلسه نماینده سازمان‌های میراث فرهنگی و اداره ارشاد حضور داشتند. در این جلسه طرح اشتغال معرفی و مقرر شد در شورای راهبردی، این سازمان‌ها به جهاد دانشگاهی کمک کنند تا طرح به خوبی اجرا شود.

وی با بیان اینکه مجری طرح جهاد دانشگاهی اصفهان است، افزود: طرح اشتغال قبلاً به شکل پایلوت در ۹ استان اجرا شده و هم‌اکنون هم در ۳۱ استان در حال اجرا است که یک شیوه‌نامه هم در این خصوص داریم و ثبت‌نام آن از شهریور آغاز شده است.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی اصفهان، گفت: در اولین جلسه شورای راهبردی مصوب شد که هر کدام از این دستگاه‌های اجرایی ۵ رشته اولویت‌دار خود را به جهاد دانشگاه اصفهان معرفی کنند و جلسات نیز به شکل منظم برگزار شود.

نیازبخش خاطرنشان کرد: طرح اشتغال در واقع توسط جهاد دانشگاهی در سه فاز اجرا می‌شود که فاز اول آن اعلام عمومی است تا افراد متقاضی ثبت نام کنند و ویژگی‌های این طرح برای افراد بالای ۱۸ سال است که هم‌اکنون در فاز اول طرح و اطلاع رسانی آن هستیم. دستگاه‌های همکار، پشتیبان و متقاضی را به جهاد دانشگاهی معرفی می‌کنند تا جهاد به شکل کامل‌تر طرح را اجرا کند.

وی افزود: در فاز دوم طرحِ اشتغال با پایش اطلاعاتی، افراد را توانمند می‌کنیم و شغلی را که می‌خواهند برای آنان ایجاد می‌کنیم و در فاز سوم افراد به بازار و بنگاه‌های بالا دستی متصل می‌شوند. در این طرح روی  شغل‌هایی که می‌توان در خانه ایجاد کرد بیشتر تمرکز شده است. 

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99082617681
  • خبرنگار :