رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان خبر داد

پیش‌بینی افزایش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در بودجه سال آتی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: مجموع اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای لایحه ۱۴۰۰ در قیاس با ابلاغیه بودجه سال ۱۳۹۹، ۲۹.۲۱ درصد رشد دارد.

شهرام میرزایی شامگاه روز گذشته (۲۶ آبانماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان، اظهارکرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای لایحه ۱۴۰۰ استان زنجان، بیش از ۲۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که شامل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی بیش از ۱۵۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، ۳ درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی بیش از ۲۷ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان و ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده بیش از ۳۵ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان است. جمع کل اعتبارات هزینه‌ای لایحه ۱۴۰۰ استان بیش از ۴۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

این مسئول با اشاره به مقایسه اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای لایحه ۱۴۰۰ با ابلاغیه بودجه سال ۱۳۹۹، ادامه داد: مجموع اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای لایحه ۱۴۰۰ در قیاس با ابلاغیه بودجه سال ۱۳۹۹، ۲۹.۲۱ درصد رشد داشته که این مهم برای تملک دارایی سرمایه‌ای  استانی ۴۵.۶۹ درصد افزایش، سه درصد درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز کاهش ۲۶.۱۱ درصدی و در بخش ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده، ۴۰.۶۲ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، با اشاره به رشد ۶۱.۷۴ درصد جمع کل اعتبارات هزینه‌ای لایحه ۱۴۰۰ نسبت به ابلاغیه بودجه ۹۹، تصریح کرد: پیشنهاد توزیع اعتبارات ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده استان برای فصل ورزش و تفریحات بیش از ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، فصل فرهنگ و هنر بیش از ۷ میلیارد تومان و فصل آموزش و پرورش عمومی بیش از ۴ میلیارد تومان است.

میرزایی یادآور شد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام احداثی و توسعه‌ای و پوشش نیازهای شهرستانی برای عدم تخصیص سال ۹۹، تامین نیازهای پروژه‌های مستمر در نگهداری و بهره‌برداری از امکانات و تاسیسات موجود، پوشش تعهدات پیمانکاران و مشاوران در پروژه‌های خاتمه ‌یافته، ملاحظات تورم عمومی در افزایش اعتبارات فصول، اولویت دادن به پروژه‌های جهش تولید، تقویت اعتبارات فصل ورزش و تفریحات در منبع استانی به دلیل تخصیص نیافتن اعتبارات ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده سال‌های ۹۷ و ۹۸، تقویت اعتبارات فصل بهداشت به دلیل شرایط بیماری کرونا و رعایت الزامات قانونی بودجه (شامل یک درصد بسیج، ۵ تا ۸ درصد طرح‌های هادی روستایی و ۵ درصد پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها)، موارد لحاظ‌ شده در توزیع اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۴۰۰ است.

وی با بیان اینکه تعداد مجوز صادره سهمیه استخدامی ادارات استان‌ها در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ برای سال ۱۴۰۰ تامین اعتبار شده است، خاطرنشان کرد: سال آینده ۷۷ سهمیه استخدامی برای استان در نظر گرفته شده است.

در ادامه پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان، اظهار کرد: انتظار می‌رود در شرایط کنونی رشد فصل بهداشت و فصل درمان بالا باشد. سال گذشته فقط ۲۰ درصد از بودجه فصل بهداشت و درمان از محل بودجه توسعه متوازن، تخصیص یافت که میزان بسیار کمی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به میزان پایین سرانه‌های مختلف در زنجان، اظهار کرد: در شهر زنجان با مشکل شدید پایین بودن سرانه آموزشی مواجه هستیم که این کمبود فضا اغلب در شهرک‌های اقماری است.

مسعود بیات‌منش ادامه داد: متاسفانه این مشکل در شهرک‌هایی که در اواخر دهه ۷۰ به محدوده شهری اضافه شده است نیز وجود دارد و فقط مختص شهرک‌های جدید نیست و به زودی می‌تواند به بحران تبدیل شود و این در حالی است که تعاونی‌های مسکن به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

انتهای یپام

  • دوشنبه/ ۲۶ آبان ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99082617496
  • خبرنگار : 50165