برگزاری پویش «در دل دارم امید» در کتابخانه‌های تویسرکان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان گفت: اجرای برنامه پویش «در دل دارم امید» در هفته کودک برای حمایت از مدافعان سلامت در این شهرستان به صورت مجازی انجام شد.

مهدی کریمی یکشنبه ۲۵ آبان ماه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در جمع خبرنگاران، با اعلام این مطلب، افزود: افزون بر ۳۰۰ نفر بومی و غیربومی در این مسابقه شرکت کردند که به ۳۰ نفر از این شرکت کنندگان جوایز نقدی اهداء خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری ۶۲۹ برنامه فرهنگی در کتابخانه های شهرستان تویسرکان گفت: تویسرکان دارای شش باب کتابخانه عمومی شهری و سه باب کتابخانه روستایی است که امسال با توجه به بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی ۶۲۹ برنامه فرهنگی به صورت مجازی در این شهرستان برگزار شده و خواهد شد. 

کریمی اظهار کرد: امسال هفته کتابخوانی را در حالی آغاز کردیم که متأسفانه کرونا باعث تعطیلی کتابخانه های عمومی شده است اما با برنامه ریزهای مختلف و استفاده بهینه از فضای مجازی کتابخانه های تویسرکان در این مدت غیرفعال نشده و فرهنگ کتاب و  کتابخوانی را همچون سال های قبل معرفی کردند.

 وی ادامه داد: کتابخانه بعثت روستای سیدشهاب تویسرکان در جشنواره «دوستدار کتاب» در سطح کشور بین تعداد زیادی روستا نمونه کشوری معرفی شد و علت انتخاب این کتابخانه استمرار برنامه های فرهنگی، تداوم و شیوه کیفی برنامه ها، انجام برنامه های مناسبتی و حضور زنان خانه دار در برنامه های این کتابخانه بوده است. 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی تویسرکان با بیان اینکه کتابخانه روستای سیدشهاب در داخل حسینه مسجد قرار گرفته و با مشکلات عدیده ای مواجه است، گفت: با همت نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت و کمک خیرین پروژه ساخت کتابخانه در این روستا با زمینی به مساحت ۱۳۰متر زیربنا آغاز شده که تاکنون از ۷۰ درصد پیشرفت برخوردار است و امیدواریم این کتابخانه در دهه فجر امسال  افتتاح شود.

وی در ادامه با بیان اینکه امسال هم دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کل کشور برگزار شده است، اضافه کرد: ۲۵۷۴ نفر از شهرستان تویسرکان در این مسابقه شرکت کردند که از این تعداد، ۴۲۵ مورد نقاشی، ۲۰ مورد روزنامه و مابقی در مسابقه چهار گزینه ای شرکت داشتند که اسامی برگزیدگان کشوری و برگزیدگان استانی به زودی اعلام ‌خواهد شد.

کریمی مطرح کرد: باتوجه به برنامه های فوق مسابقه دیگری با نام «آبان و یار مهربان» با ۹ محور در بخش کودک، نوجوان و بزرگسالان در شهرستان انجام می‌شود که معرفی کتاب، نقاشی کودکانه، قصه گویی پدربزرگ و مادربزرگ، نقاشی های مربوط به این موضوع، بهترین خاطره کتاب و کتابخوانی و بهترین جمله در مورد کتابخوانی از اهم موضوعات این مسابقه است.

وی در ادامه گفت: باتوجه به شرایط کرونا و عدم حضور مراجعان به کتابخانه ها نباید از تلاش و زحمت جامعه کتابداران غافل شویم چراکه در این مدت تمام تلاش خود را برای پاسخگویی به نیاز متقاضیان کتاب به کار بسته اند و شایسته است با توجه به ورود به هفته کتابخوانی و تکریم مقام کتابدار قدردان کتابداران کشور به ویژه کتابدارن شهرستان تویسرکان نیز باشیم. 

در پایان این نشست رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تویسرکان با اهدای دیوان نفیس حافظ که منقش به مینیاتورهای استاد فرشجیان است، اهدایی از طرف مقدم گلمحمدی نویسنده و مؤلف تویسرکانی که تاکنون سه کتاب مفید را به رشته تحریر درآورده است، تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۵ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99082517078
  • خبرنگار : 50242