تالاب صالحیه نظرآباد ساماندهی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: ساماندهی تالاب صالحیه نظرآباد در دستور کار قرار گرفته است.

 فریدون محمدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده از طرف کارشناسان این اداره کل در خصوص پروژه ساماندهی تالاب صالحیه واقع در روستای صالحیه از توابع بخش مرکزی شهرستان نظرآباد، تمهیداتی مبنی بر ایجاد بستر مناسب و  امکانات رفاهی برای گردشگران داخلی و خارجی اندیشیده شده است.

وی در ادامه داد: بر این اساس مقرر شد مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور با هماهنگی استانداری البرز اختصاص یافته و نیز معاونت سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز پشتیبانی فنی و آموزشی را در مدت اجرای پروژه به عهده داشته باشد.

محمدی افزود: همچنین دهیاری روستای صالحیه ملزم شد اقدامات لازم برای تامین مبلغی معادل بودجه در نظر گرفته شده برای این پروژه را انجام دهد.

این مسئول عنوان کرد: مواردی از قبیل احداث رستوران، آلاچیق، نمازخانه، پارکینگ، سرویس بهداشتی، بستر سازی مناسب و نیز کاشت نهال در پروژه ساماندهی تالاب صالحیه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: تالاب صالحیه نظرآباد یکی از جاذبه ها و آثار طبیعی شاخص در استان است که هر ساله گردشگران و مسافران بسیاری را برای بازدید از آن و تماشای پرندگان مهاجر روانه این منطقه می کند.

 مدیر کل میراث فرهنگی البرز افرود: با اجرایی شدن این پروژه و حضور هر چه بیشتر گردشگران، زمینه ایجاد اشتغال و رونق و توسعه اقتصادی در منطقه فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۴ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99081409043
  • خبرنگار : 50024