مدیرکل کمیته امداد استان:

وجود ۲۸۰۰ روستا در لرستان / ۱۸۰۰ روستا شرایط پرداخت زکات دارند

مدیرکل کمیته امداد با اشاره به جمع‌آوری ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در لرستان، گفت: از مجموع روستاهای استان ۱۸۰۰ روستا شرایط پرداخت زکات دارند.

جاسم محمدی‌فارسانی ۱۲ آبان‌ماه در تشریح فعالیت‌های کمیته امداد لرستان، با اشاره به لزوم استمرار فعالیت‌های تبلیغی در حوزه زکات، اظهارکرد: از مجموع ۲۸۰۰ روستای لرستان تعداد ۱۸۰۰ روستا شرایط پرداخت زکات دارند.

وی با تقدیر از فعالیت عوامل افتخاری جمع‌آوری زکات در استان لرستان به فعالیت ۳ هزار عامل افتخاری زکات در لرستان اشاره کرد و گفت: ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات نیمه نخست امسال در استان جمع‌آوری شده است.

محمدی‌فارسانی به نحوه توزیع زکات اشاره کرد و با اشاره به این‌که باید بر اساس قانون ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری شده بین فقرا و محرومان و ۴۰ درصد آن برای کارهای عام‌المنفعه توزیع شود، گفت: تعداد ۱۱۰ روحانی در قالب طرح هجرت و ۱۵۰ روحانی در مناطق روستایی و بخش های محروم در جمع‌آوری زکات در لرستان مشارکت دارند این در حالی‌است که سال گذشته ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات در لرستان جمع‌آوری شد این در حالی‌است که  ۲۳۷ هزار نفر در قالب ۱۰۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد لرستان هستند.

مدیرکل کمیته امداد لرستان به مشارکت ۳۰ هزار حامی با کمیته امداد لرستان اشاره کرد و ادامه داد: این حامیان از ۱۰ هزار و ۵۰۰ مددجوی ساماندهی شده در قالب طرح ایتام و محسنین حمایت می‌کنند که میانگین حمایت ماهانه آنان ۲۳۰ هزار تومان است این در حالی‌است که ۲۳ میلیارد تومان در قالب طرح ایتام و محسنین جمع‌آوری شده است و تلاش ما افزایش چشم‌گیر این رقم است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۳ آبان ۱۳۹۹ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99081308258
  • خبرنگار : 50176