با کاهش 600میکرو موسی EC آب در سرخه

آب شرب سرخه‌ای‌ها گواراتر شد

با اجرایی شدن پروژه آبرسانی پایدار به شهرستان سرخه در استان سمنان و تعدادی از روستاهای فیروزکوه در استان تهران، کیفیت آب در این مناطق تا حد قابل ملاحظه‌ای ارتقا و گواراتر شد.

محمد رضا بختیاری ، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در این آیین اظهار کرد: EC آب در سرخه تا پیش از این ۱۲۰۰ بوده و این رقم در حال حاضر و با انتقال اب کنونی به ، ۶۰۰ و آنهم با نیترات زیر ۱۰رسیده است .

وی  گفت: پروژه تامین آب شهرستان سرخه در استان سمنان و تعدادی از روستای فیروزکوه در استان تهران با ۸۱ کیلومتر خط انتقال ، بعنوان یکی از پروژه های سخت به لحاظ مشخصات توپوگرافی محسوب می شود

وی ادامه داد: تا پیش از این EC آب در سرخه معادل ۱۲۰۰ بود که در حال حاضر اب منتقل شده دارایEc ، ۶۰۰ با نیترات زیر ۱۰ است که یکی از با کیفیت ترین آب های شرب کشور محسوب می‌شود.

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: تا افق ۱۴۲۵ معادل ۱.۷ میلیون متر مکعب اب به این شهرستان منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت ادغام دو دستگاه اجرایی آبفا و آبفار گفت: یکی از ثمرات ادغام شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی را در این پروژه به لحاظ سرعت و دقت در انجام کار شاهد هستیم.

وی ادامه داد: بیش از ۴۳ کیلومتر از خط انتقال این پروزه در استان تهران و شهرستان فیروزکوه با ۸۰۰ متر هد استاتیک  است.
به گزارش ایسنا به گفته برخی کارشناسان  EC مطلوب آب شرب، عدد هزار است و هر چه این میزان بالاتر برود، گوارایی آب کاهش پیدا می‌کند. EC را که هدایت الکتریکی یا میزان شوری آب نیز می نامند به میزان املاح موجود در آب بستگی دارد و اصطلاحا هرچقدر این املاح بیشتر باشد، EC یا شوری افزایش می یابد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99081207988
  • خبرنگار :