دورکاری، فرصتی برای داشتن زمین سالم

نتایج بررسی‌ها نشان داد که کار از راه دور، انتشار گازهای گلخانه‌ای، مصرف سوخت، آلودگی هوا و ضایعات کاغذ و پلاستیک را کاهش می‌دهد.

به نقل از ووکیشن، اگر می‌خواهید تغییری در دنیا ایجاد کنید، به کارهای روزمره خود و تاثیر اقدامات خود روی محیط فکر کنید. یکی از این موارد کار از راه دور است که می‌تواند تاثیر بر محیط را کاهش داده و بین کار و زندگی تعادل ایجاد کند.

عدم رفت‌وآمد و انتشار کمتر مواد آلاینده

انجام کار از راه دور، مزایای بیشتری نسبت به مشاغل سنتی دارد. انعطاف‌پذیری، استقلال و تعادل بین زندگی و کار از بارزترین موارد است. کار از راه دور به این معنی است که رفت‌وآمد منسوخ‌شده است. این مورد، نه‌تنها باعث کاهش زمان تلف‌شده و افزایش زمان کار در روز می‌شود، بلکه به‌عنوان نمونه‌ای از مزایای زیست‌محیطی دورکاری است. بر اساس گزارش اداره آمار ایالات‌متحده و تحقیق واشنگتن‌پست، متوسط زمان رفت‌وآمد یک‌طرفه برای کارگران آمریکایی، ۲۷ دقیقه بوده است و این معادل ۹ روز در سال است که با وسیله نقلیه سپری می‌کنید.

در این بررسی، محققان شهرهایی را معرفی کردند که به علت بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹، بیشترین زمان را از عدم رفت‌وآمد (شهر نیویورک، ۱۵.۲ درصد زمان، شیکاگو، ۱۳.۱ درصد زمان، فیلادلفیا، ۱۳ درصد، اوکلند، ۱۲.۶ و لس‌آنجلس، ۱۲.۴ درصد) به دست آوردند. این آمار، نه‌تنها به کارکنان زمان اضافی برای انجام کار از راه دور را می‌دهد، بلکه کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از انجام دورکاری را تایید می‌کند. علاوه بر این، کارفرمایان می‌توانند اعتبار خود را به‌عنوان یک شرکت دوستدار محیط‌زیست ارتقاء دهند. همچنین هر کارمندی که نیمی از وقت خود را از راه دور کار می‌کند، حداکثر ۱۱ هزار دلار سالانه پس‌انداز کنند.

استفاده کمتر از کاغذ

دیجیتالی شدن کارها برای کارکنان از راه دور، منجر به استفاده کمتر کاغذ توسط شرکت‌ها خواهد شد. بدون نیاز به اسناد کاغذی، کارفرمایان می‌توانند میزان وحشتناک کاغذ مورداستفاده در سال را به شدت کاهش دهند.

بر اساس یافته‌های دانشگاه جنوب ایندیا و انجمن جنگل و کاغذ امریکا، آمریکایی‌ها سالانه ۸۵ میلیون تن کاغذ استفاده می‌کنند که معادل ۶۸۰ پوند برای هر نفر است. تنها حدود ۳.۲ درصد از محصولات کاغذی بازیافت می‌شوند. هر آمریکایی سالانه به‌طور متوسط معادل هفت درخت برای کالای کاغذی استفاده می‌کند، اما اثرات زیست‌محیطی کار از راه دور و اثرات زیست‌محیطی بی کاغذ ماندن در محل کار با کاهش مصرف کاغذ پایان نمی‌یابد. اگر یک درخت نجات پیدا کند، می‌تواند تا ۱۴.۷ پوند دی‌اکسید کربن از هوا را خارج کند و در یک سال انتشار گازهای گلخانه‌ای را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. این موضوع به‌عنوان ضایعات کمتر و میزان آلایندگی کمتر برای ادامه کار از راه دور است و می‌تواند کارفرمایان را تحت تاثیر قرار دهد تا کارهای مشابه انجام دهند.

فرصتی برای مصرف رژیم‌های غذایی دوستدار محیط‌زیست

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و مصرف کاغذ از مهم‌ترین مزایای زیست‌محیطی دورکاری هستند. بااین‌حال، فرصت برای پیروی از یک رژیم غذایی دوستدار محیط‌زیست نیز می‌تواند میزان انتشار را بیشتر کاهش دهد. در سراسر جهان، تولید گوشت گاو بین ۱۴.۵ تا ۱۸ درصد از کل انتشار گازهای گلخانه‌ای را به خود اختصاص داده است، اما آمریکایی‌ها فراتر رفتند و نیویورک‌تایمز دریافت که ایالات‌متحده برای تولیدات مرتبط با گوشت، بیش از سه برابر گازهای گلخانه‌ای را نسبت به بقیه جهان منتشر می‌کند. بنابراین، آمریکایی‌ها با انجام دورکاری این فرصت را دارند که از طریق مصرف رژیم‌های غذایی دوستدار محیط‌زیست ردپای کربن خود را کاهش دهند. زمان بیشتر برای انتخاب غذاهای سالم و تهیه وعده‌های غذایی در خانه، افراد دورکار می‌توانند تاثیر زیادی در این مورد داشته باشند. علاوه بر این، تغییر به رژیم گیاه خواری می‌تواند انتشار را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد و سلامتی را تقویت کند و موثر در روحیه بهتر، بهره‌وری بیشتر و بهبود زندگی افراد خواهد بود.

کاهش مصرف برق

کار از راه دور، تاثیر زیادی بر مصرف برق در سراسر جهان دارد.   مجمع جهانی اقتصاد اعلام کرده است که دورکاری در ایام کرونایی باعث کاهش مصرف برق شده است. البته این کاهش به‌اندازه‌ای نبود که کارشناسان، پیش‌بینی کرده بودند و دلایل این موضوع متفاوت است. البته هرگونه منافع زیست‌محیطی دورکاری هرچند ناچیز می‌تواند به‌عنوان یک پیروزی محسوب شود. برای افزایش موارد مثبت، باید عادات صرفه‌جویی در انرژی را برای زندگی روزمره خود در نظر بگیرید که می‌تواند شامل موارد ذیل باشد. مصرف کمتر از آب گرم، جداسازی لوازم‌خانگی از برق در زمان عدم استفاده، تغییر لامپ ها به ال‌ای‌دی(LED). با ایجاد تغییرات مناسب در عادات خود، می‌توانید مزایای زیست‌محیطی دورکاری را افزایش دهید.

استفاده کمتر از پلاستیک

با افزایش آگاهی در مورد مصرف پلاستیک از سال ۲۰۱۶، محققان تخمین می‌زنند که جهان سالانه ۳۰۰ میلیون تن پلاستیک تولید می‌کند. نیمی از این پلاستیک‌ها، یک‌بارمصرف هستند، به این معنی که تنها چند دقیقه بعد از استفاده به محل دفن زباله یا اقیانوس‌ها می‌روند. چنین مصرفی، تاثیرات منفی برای محیط‌زیست دارد و معکوس کردن این روند، دهه‌ها یا قرن‌ها زمان نیاز دارد. اگرچه، دورکاری ممکن است که این تعداد را به‌طور مستقیم تغییر ندهد، اما این فرصت را فراهم می‌کند تا تاثیر استفاده از پلاستیک را کاهش دهد و یا تا حد امکان از بین ببرد. به‌عنوان یک فرد دور کار می‌توانید سهم خود را با کاهش استفاده از پلاستیک‌هایی که معمولا در محیط کاری به کار می‌برید، انجام دهید. برای مثال، آشپزی در خانه می‌تواند استفاده از ظروف پلاستیکی مورداستفاده در خدمات ارائه غذا را کاهش دهد و نوشیدن آب از شیر یا از طریق دستگاه تصفیه، می‌تواند از مصرف مداوم بطری‌های آب یک‌بار مصرف جلوگیری کند. کار از راه دور به افراد این فرصت را می‌دهد تا در آینده‌ای سالم برای کره زمین سهیم باشند.

بهبود کیفیت هوا

دورکاری روشی برای به حداقل‌رساندن آلودگی هواست. برای مثال، در روزهای کرونایی بخش بزرگی از افراد در لندن دورکاری کردند و این مورد، باعث کاهش میزان انتشار ۲۵ درصدی در زمان رفت‌وآمد صبح و ۳۴ درصد در شب شد. بر اساس یافته‌ها، دورکاری باعث کاهش انتشار ۳.۳ میلیون تن گاز گلخانه‌ای تنها در لندن خواهد شد. استفاده از این ایده در ایالات‌متحده می‌تواند برابر با کاهش میلیاردها تن انتشار در سال همراه باشد. بنابراین کیفیت هوا، نه‌تنها در مناطق شهری، بلکه در مناطق پر رفت‌وآمد مانند حومه شهرهای نیز بهبود می‌یابد.

فرصت برای ایجاد تاثیر مثبت بر محیط‌زیست

انعطاف‌پذیری و تعادل کار و زندگی از مزایای شگفت‌انگیز دورکاری است و داشتن زمان اضافی، باعث می‌شود تا افراد در موقعیت منحصربه‌فردی قرار گیرند که تاثیر عمیق‌تری بر محیط‌زیست خواهد داشت. با انجام برخی از کارها در دورکاری مانند درختکاری و احداث باغ و ایجاد خلاقیت می‌توان دریافت که مزایای زیست‌محیطی دورکاری تنها کاهش انتشار و کاهش مصرف برق نیست و می‌توانید در جهت جهانی سبز، گام بردارید و این جهانی است که مطمئنا از آن لذت می‌برید.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۲ آبان ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99081207801
  • خبرنگار : 50105