با چند روش ساده اجاق گاز خود را برق بیندازید

یکی از غم‌انگیزترین کارهایی که هنگام تمیزکردن خانه و آشپزخانه باید انجام دهید، پاک کردن اجاق گاز است. اما با چند ترفند ساده می‌توان از غول این مرحله هم رد شد!

به گزارش ایسنا، بنابراعلام زنبیل، شاید مشکلی که از آن صحبت می‌کنیم خیلی پیچیده به نظر نرسد، ولی کافیست فقط چند روزی آشپزی کنید و مخصوصاً غذاهای سرخ‌کردنی بپزید تا ببینید چه بلای سر اجاق گاز نازنینتان می‌آید.

فرقی هم نمی‌کند که از اجاق گاز مبله استفاده کنید یا اجاق گاز صفحه‌ای؛ گازتان استیل باشد یا شیشه‌ای، به هر حال تصویری که با آن روبه‌رو می‌شوید، خیلی جذاب نیست.

اگر اجاق گاز طرح فر دارید که کارتان کمتر است، ولی اگر از اجاق گاز فردار استفاده می‌کنید باید زمانی را هم برای تمیزکردن داخل فر اختصاص دهید.

اما نکته مهم اینجاست که تمیز نکردن گاز وقتی که روی آن را چربی و باقی‌مانده‌های مواد غذایی پوشانده‌ است، باعث می‌شود تا رفته‌رفته تمیز کردن آن سخت‌تر شود و از طرف دیگر عملکرد آن کیفیت گذشته را نداشته باشد.

اما چیزی که باعث می‌شود از تمیز کردن اجاق گاز فراری باشیم، فقط به سخت پاک‌شدن چربی مربوط نیست؛ چرا که باید پنجره روی شعله‌ها، در شیشه‌ای، سرشعله‌ها، چدن روی گاز و شیرهای تنظیم شعله را هم برق بیندازیم. اینجاست که بشور و بساب و ترس از اینکه دیگر دست و کتف و گردنی برایمان نماند، باعث می‌شود همیشه این کار مهم را پشت گوش بیندازیم.

امروز می‌خواهیم با روش‌های ساده‌ای که برای پاک کردن اجاق گاز معرفی می‌کنیم، شاخ این غول نچندان عجیب‌ و غریب را بشکنیم. اما حواستان باشد پیش از شروع حتما با دستمال یا اسفنج یا جارو برقی آشغال‌ها و تکه‌های غذای را بردارید و برای اینکه کارتان راحت شود اجزای روی گاز را جدا کنید.

استفاده از گاز پاک ‌کن‌های قوی

محصولات متنوع زیادی در بازار وجود دارند که می‌توانید یکی از بهترین‌ها و قوی‌ترین‌های آنها را انتخاب کنید. کافی است بعد از تمیز کردن اولیه، مقداری از گازپاک‌کن را روی صفحه اجاق گاز بریزید و پس از چند دقیقه با دستمال یا اسفنج نم‌دار آن را تمیز و سپس خشک کنید.

حواستان باشد گاهی با یک بار تمیزکردن آن‌طور که دلتان می‌خواهد روی صفحه گاز برق نمی‌افتد و باید چند بار آن را با دستمال یا اسفنج نم‌دار تمیز کرده و در آخر خشک کنید.

استفاده از ترکیب‌های طبیعی و سالم

گازپاک‌کن‌های صنعتی چون ترکیبات و مواد شیمیایی قوی دارند، می‌توانند حساسیت‌زا باشند یا برایتان مشکلات تنفسی ایجاد کنند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که سراغ روش‌های طبیعی و پاک‌کننده‌های خانگی بروید. برای مثل می‌توانید از مواد زیر استفاده کنید و اثرات شگفت‌انگیز آنها را ببینید:

. جوش شیرین: شاید بدانید که بی‌بروبرگرد جوش شیرین یکی از بهترین و قوی‌ترین مواد پاک‌کننده طبیعی است که می‌تواند بدترین کثیفی‌ها و چربی‌ها را پاک کند. فقط کافی است از ترکیب جوش شیرین با آب یا آب‌نمک یک خمیر قدرتمند بسازید.

بعد از اینکه روی صفحه گاز را با آب داغ مرطوب کردید، مانند گازپاک‌کن‌های صنعتی، این بار خمیر آماده شده را روی سطح بمالید و بعد ۱۵ تا ۲۰ دقیقه این خمیر را به همه جا پخش کنید و در نهایت با یک دستمال یا اسفنج مرطوب آن را پاک کنید.

. سرکه: دومین پاک‌کننده و ضدعفونی‌کننده خانگی که عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌توانید به عنوان مکمل حتی در شستن ظرف‌ها از آن استفاده کنید، سرکه است.

فقط یادتان باشد تفاوت سرکه با جوش شیرین در این است که سرکه بیشتر برای تمیزکردن جاهایی به کار می‌رود که خیلی کثیف نباشند. البته اگر بتوانید آن را با مایع ظرفشویی مخلوط کنید، قدرت محصول شما به مراتب بیشتر می‌شود.

. لیمو: لیمو دست کمی از سرکه ندارد و با توجه به خاصیت اسیدی خود می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای پاک‌کردن روی اجاق گاز باشد. می‌توانید آب لیمو را روی صفحه گاز بریزید و پس از چند دقیقه آن را با دستمال یا اسفنج نم‌دار پاک کنید. ولی اگر گازتان خیلی کثیف است و دنبال معجزه و قدرت‌های جادویی هستید، لیمو را با جوش شیرین ترکیب کنید!

. صابون: صابون شاید خیلی طبیعی نباشد، ولی حداقل در هر خانه‌ای پیدا می‌شود و ضررش هم از پاک‌کننده‌های شیمیایی کمتر است. اگر می‌خواهید از صابون استفاده کنید بهترین کار این است که آن را رنده کرده و بگذارید با مقداری آب کاملا بپزد تا تبدیل به صابون مایع شود! هر زمان که خواستید به کمک آب و صابون می‌توانید گازتان را برق بیندازید.

بهترین اجاق گازها را از کجا بخریم که خیالمان از کیفیت آن راحت باشد؟

کیفیت استیل یا شیشه به کار رفته در اجاق گاز می‌تواند روی تمیز ماندن یا پاک کردن آسان تاثیر زیادی داشته باشد. از طرف دیگر گاز چیزی نیست که زود به زود آن را عوض کنیم و باید بتوانیم سال‌ها آن را داشته باشیم. این روزها مدل‌های مختلف از اجاق گاز مبله فردار یا طرح فر یا مدل‌های صفحه‌ای در بازار به فروش می‌رسد.

اما اگر می‌خواهید خیالتان راحت شود می‌توانید قیمت اجاق گاز مبله یا صفحه‌ای برندهای ایرانی و خارجی از جمله قیمت اجاق گاز سینجر ، اجاق گاز اسنوا ، اجاق گاز مبله اخوان یا مدل‌های بوش و سایر برندها را در فروشگاه اینترنتی زنبیل مشاهده کنید و با خرید اینترنتی بهترین تجربه را برای خودتان بسازید.

در این فروشگاه علاوه بر تضمین بهترین قیمت می‌توانید از خدمات منحصربه‌فرد زیر هم بهره‌مند شوید:

. چتر حمایتی زنبیل

. ۱۰ روز ضمانت خرید

. امکان خرید اقساطی

. مشاوره و حتی فروش و ثبت سفارش تلفنی

. ارسال فوری در بازه زمانی ۳ ساعته بعد از نهایی شدن سفارش و ارسال اختصاصی در بازه ی ۳ ساعته دلخواه مشتری ویژه مشتریان تهران

انتهای رپرتاژ آگهی

  • شنبه/ ۱۰ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99081006140
  • خبرنگار : 30054