به گزارش ایسنا، احسان ارکانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) با اشاره به تصویب یک فوریت طرح رتبه بندی فرهنگیان گفت: برخی دستورکارهای مجلس تناسب زیادی با مطالبات واقعی مردم ندارد که این را می توان حتی در نطق های میان دستور نمایندگان هم دید. مردم در مواجهه با نمایندگان از مجلس انتقاد می کنند. آنها از مجلس که به تعبیر رهبری مجلس امید و انتظار است، انتظار بالایی دارند.
نماینده نیشابور در مجلس افزود: در شرایطی که با مشکلاتی در زمینه نهاده های دامی وضعیت حاد کرونا مشکلات زعفران کارها، وضعیت بورس و مشکلات پیش آمده از اجرای قانون طرح حادی روستایی و وضعیت قطعی آب کشاورزی در سال جهش تولید مواجه هستیم دستور کار مجلس مواردی همچون لوایح موافقت نامه، اصلاح آیین نامه داخلی و یا اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری است اما آیا اینها اولویت کشور می باشد؟ درخواست ما از مرکز پژوهش های مجلس این است که پیش نویسی را ارائه دهند و در آن بگویند چه خلأ هایی در قوانین برای رفع مطالبات و مشکلات مردم وجود دارد. همچنین گزارشی ارائه دهند تا مشخص شود چه قوانینی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است. ما به این موارد مدون و شفاف نیاز داریم.
این نماینده مجلس در پایان گفت: در حالی مجلس یک فوریت طرح رتبه بندی فرهنگیان را تصویب کرد که وزیر آموزش و پرورش در ۲۸ مهرماه لایحه رتبه بندی معلمان را به هیأت دولت ارائه کرده بود.
به گزارش ایسنا، علی نیکزاد رئیس جلسه در پاسخ به این اخطار گفت که مجلس درباره مشکلات مربوط به بورس، مسکن، فولاد و افزایش قیمت کالاها جلسات مختلفی در کمیسیون ها گذاشت و این جلسات ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام