خداکرم حیدری در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: دانشآموزان با اختلال اوتیسم، کمتوان ذهنی، آسیبدیده بینایی (روشندل)، آسیبدیده شنوایی، آسیبدیده جسمی- حرکتی و دارای اختلالات یادگیری مجموعه دانشآموزان استثنایی را تشکیل میدهند.
وی با اشاره به اینکه در حالت کلی و غیر از شرایط کرونایی کلاسهای مدارس استثنایی با تعداد کم یعنی پنج الی شش نفر برگزار میشود، افزود: در روزهای کرونایی عملا مشکلی برای حضور دانشآموزان در مدارس وجود ندارد، چرا که فاصلهگذاری اجتماعی بهراحتی رعایت میشود.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه به دانشآموزانی که دارای بیماری زمینهای یا ضعف سیستم ایمنی هستند، اعلام شده است که از طریق فضای مجازی آموزشها را دریافت کنند، ادامه داد: این دانشآموزان تنها یک الی دو بار در ماه برای رفع مشکلات آموزشی در مدارس حاضر میشوند و بهصورت انفرادی در مدارس و در کنار معلم حضور پیدا میکنند.
حیدری با اشاره به اینکه کیفیت آموزش در فضای مجازی کاهش پیدا میکند، اضافه کرد: بخش اعظم آموزش دانشآموزان استثنایی که بیماری و یا مشکل حاد نداشته از طریق غیر حضوری بوده و بخشی که نیازمند کارگاه و امور توانبخشی مانند گفتاردرمانی، فیزیوتراپی و کاردرمانی هستند، با مشخص شدن روز و ساعت جلسات حضوری، آموزشها و درمانهای خود را طی میکنند.
وی با اشاره به اینکه در شبکه شاد دروس این دانشآموزان آموزش داده میشود، گفت: تدریسها از طریق این شبکه در اختیار دانشآموزان قرار میگیرد، دانشآموزانی که دسترسی به گوشی نداشته و یا در مناطق محروم سکونت دارند، درسنامه و تکلیف برایشان مشخص شده و تلاش شده است تا این دانشآموزان در اولویت حضور در مدارس قرار بگیرند، در مجموع شرایط هر دانشآموز تعیینکننده دریافت نوع آموزش وی است.
وی با بیان اینکه بخش زیادی از آموزشها والدمحور است، تصریح کرد: راهبردهای معرفیشده توسط سازمان نیز برای والدین تبیین میشود و سعی کردهایم افراد باسواد خانواده بهویژه مادران این آموزشها را دریافت کنند، گروه مشورتی والدین نیز در استان تشکیل شده است و نکات آموزشی نیز در این گروهها مکرر برایشان یادآوری میشود.
انتهای پیام