جنبش فتح فاش کرد

تلاش ناکام آمریکا و انگلیس برای همراه کردن جنبش حماس با فشارها علیه عباس

دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح در سخنانی از تلاش داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا به همراه نخست‌وزیر پیشین انگلیس برای ارتباط با حماس و تحت فشار قرار دادن ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربی الجدید، جبرئیل رجوب، دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح در سخنانی در دانشگاه آمریکایی - عربی در شهر جنین در کرانه باختری گفت که پس از اعلام خروج از تمامی توافقنامه‌ها با رژیم صهیونیستی جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا به همراه تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلیس درصدد دیدار و ارتباط با مقامات جنبش حماس بودند.

وی افزود، اما حماس متوجه شد که این تلاش در جهت تحت فشار قرار دادن محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است و با آن مخالفت کرد.

رجوب درباره گفت‌وگوهای آشتی ملی فلسطین نیز اظهار کرد: گفت‌وگوها همچنان ادامه دارد و ما اکنون در مرحله صدور دستور مربوط به انتخابات هستیم.

وی ادامه داد: ما و حماس تصمیم راهبردی برای مشارکت داریم. اختلافات و بی‌اعتمادی وجود دارد که با سخنرانی و حرف، نمی‌توان آن را از بین برد، بلکه باید آن را در چارچوب ملی آن، حل کرد. باید به سمت گفت‌وگوی ملی فراگیر حرکت کنیم».

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۳۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99073022430
  • خبرنگار : 71610