رییس کل دادگستری استان کرمان:

۱۵۰ تبلت برای فرزندان زندانیان بی بضاعت کرمان نیاز است

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۱۵۰ تبلت برای فرزندان زندانیان بی بضاعت کرمان نیاز و قرار است انجمن زندانیان کرمان این کار را دنبال کند و تلاش می کنیم هر خانواده حداقل یک تبلت دریافت کند تا آموزش فرزندان دچار خلل نشود.

"یدالله موحد" ظهر امروز ۲۷ مهرماه در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان با اشاره به توزیع بسته های حمایتی آموزشی به فرزندان محصل مددجویان زندان کرمان عنوان کرد: همه تلاش بر این است آسیب های زندان متوجه خانواده به ویژه فرزندان آنها نشود.

وی افزود: با زندانی شدن فرد، خانواده اش دچار رنج و گرفتاری می شود و باید توسط مدیران و دستگاه های مختلف، خیّران، نهادهای مدنی و در کلان جامعه باید این درد درک شده و کمک کنند تا مشکلات خانواده زندانیان به حداقل ممکن کاهش پیدا کند به ویژه در شرایط کنونی که با شیوع کرونا مشکلات بیشتر شده است.

موحد با اشاره به اینکه باید زمینه تحصل و آموزش فرزندان زندانیان بی بضاعت فراهم شود، تصریح کرد: ۱۵۰ تبلت برای فرزندان زندانیان بی بضاعت کرمان نیاز و قرار است انجمن زندانیان کرمان این کار را دنبال کند و تلاش می کنیم هر خانواده حداقل یک تبلت دریافت کند تا آموزش فرزندان دچار خلل نشود.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: مسائل بهداشتی و آموزشی اهمیت فوق العاده ای دارد و در راس دغدغه های انجمن حمایت از زندانیان، مسئولان زندان و قوه قضائیه قرار دارد و سعی بر این است تا فرزندان زندانیان فرصت های آموزشی را از دست ندهند و سلامت خانواده ها مورد توجه قرار بگیرد و باید خیّران در این مسیر خداپسندانه به ما کمک کنند.

به گزارش ایسنا، در این نشست از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با دادگستری و زندان چند شهرستان استان کرمان وضعیت پرونده چند زندانی بدهکار مالی بررسی شد.

براساس این گزارش، همچنین در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان ۹ دستگاه تبلت و بسته آموزشی که با همکاری بسیج اصناف کرمان تهیه شده، به فرزندان محصل زندانیان بی بضاعت اهداء شد.

"رمضان امیری" مدیرکل زندان های استان کرمان هم در این جلسه با اشاره به اینکه انجمن حمایت از زندانیان کرمان در زمینه های مختلف فعالیت می کند، افزود: ۶۰ درصد از زندانیان استان متاهل هستند و حدود ۸۰ درصد از این افراد بیش از یک فرزند دارند.

وی افزود: در پی شیوع کرونا خانواده زندانیان نیز با مشکلاتی در زمینه معیشت و همچنین فرزندان آنها در استفاده از ابزار الکترونیک و آموزش مجازی با مشکل مواجه شده اند.

مدیرکل زندان های استان کرمان تصریح کرد: در ماه های اخیر با همکاری نهادهای مختلف و خیّران تاکنون دو نوبت سبد غذائی در بین خانواده زندانیان توزیع شده است.

امیری بیان کرد: با همکاری بسیج اصناف استان کرمان مبلغ ۲۴ میلیون تومان جمع آوری و بسته های حمایتی آموزشی شامل تبلت و لوازم التحریر خریداری شده و امروز به ۹ نفر از فرزندان محصل مددجویان بی بضاعت اهداء می شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99072719652
  • خبرنگار : 50187