محمدرضا سیفی در گفتوگو با ایسنا، آخرین وضعیت آموزش دانش آموزان مناطق روستایی و عشایری را تشریح و اظهار کرد: آنچه که تا کنون اتفاق افتاده به علت شرایط خاصی که به وجود آمده با چیزی که پیش بینی می کردیم کمی متفاوت است؛ اما در مناطق عشایری آموزش به صورت حضوری انجام می شود.
وی افزود: تاکید ما بر آموزش حضوری است زیرا برفرض محال اگر بتوانیم تبلت و گوشی هوشمند برای همه دانش آموزان تهیه کنیم باز هم برای پایه اول و دوم ابتدایی، جای آموزش حضوری را نمی گیرد و معلم باید حضور داشته باشد تا دانش آموز حروف الفبا را به خوبی فراگیرد.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از طرف دیگری دانش آموزان پایه های اول تا سوم کار با تبلت را بلد نیستند گفت: اگر جایی اینترنت و گوشی هوشمند وجود داشت، آموزش ترکیبی توصیه می شود و در این صورت هم از شاد می توان استفاده کرد و هم امکان آموزش حضوری فراهم است.
سیفی ادامه داد: به اندازه کافی تبلت در اختیار نداریم. به دو میلیون و ۲۵۰ هزار تبلت برای دانش آموزان خود نیاز داریم؛ ولی واقعیت این است که این اتفاق نمی افتد زیرا تولید داخلی میسر نیست و با توجه به تغییرات نرخ ارز، از خارج هم نمی توانیم این تعداد را وارد کنیم.
وی افزود: هدف ما در گام نخست این است که ۱۰۰ هزار تبلت را با اولویت دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد تهیه کنیم. یک شرکت داخلی قول هایی داده و تولید را شروع کرده است، اما اینکه تبلت برای همه دانش آموزان فاقد این ابزار، فراهم شده باشد تا کنون میسر نشده است.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تاکید ما بر آموزش حضوری با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری فیزیکی است؛ درباره وضعیت محرومیت از تحصیل در مناطق روستایی و عشایر گفت: هنوز آمار دقیق احصاء نشده است و در حال جمع آوری شاخص های مختلف هستیم.
سیفی ادامه داد: کلاس ها در مناطق محروم همه تشکیل می شوند. تعداد دانش آموزان کم است و پراکنده هستند و برخی هم در مناطق سفید قرار دارند و از شهرها دورند. مشکلات ما در برگزاری حضوری کلاس ها در این مناطق کمتر است؛ هرچند سال تحصیلی سختی را پشت سر می گذاریم.
انتهای پیام