برگزاری نخستین کارگاه عکاسی خبری در آستارا

برای نخستین بار، کارگاه عکاسی خبری با حضور عکاسان شهرستان آستارا در اداره فرهنگ و ارشاد این بندر مرزی برگزار شد.

شاپور تشرینی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرزی بندر آستارا با بیان اینکه این کارگاه، همزمان با نمایشگاه عکس خبری اربعین، برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری دوره، کارگاه و کلاس تخصصی برای رشته های هنری، نقش مهمی را در تبادل تجربه و ترویج هنر دارد.

وی با بیان اینکه هنرمندان آستارا در خوشنویسی، عکاسی، فیلم سازی، تئاتر و موسیقی دارای مهارت منحصر به فرد هستند، ادامه داد: طی چند سال گذشته، عکاسان این شهرستان موفق شده اند، جوایزهای متعددی بین المللی و ملی را در موضوعات طبیعت، اجتماعی و خبری از آن خود کنند.

تشرینی با اشاره به اینکه در کارگاه فوق، ۲۰ نفر از عکاسان فعال در حوزه های طبیعت، پرتره و خبری شرکت کردند، افزود: کارگاه مذکور دو ساعت به طول انجامید و در آن عکاسان سرشناسی چون پرویز نوری زاد، مبین سنجریان، فرنوش میناوند و سایر عکاسان حضور داشتند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری نخستین نمایشگاه عکس خبری با موضوع "اربعین" در این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه همانند سایر نمایشگاه ها، استقبال از این نمایشگاه چهار روزه پرشور بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در پایان از معرفی عکس های برتر این نمایشگاه که با آرای مخاطبان، معرفی شدند، اشاره کرد و افزود: عکس هایی با موضوع "ظهر عاشورا" آرش جوهری (دیار میرزا)، "ظهر تاسوعا" رامین بشرویه (ایسنا) و "کبوترهای حرم" مهدی حسین نژادی (مهر) به عنوان برگزیدگان این نمایشگاه انتخاب شدند.

به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه ۳۷ قطعه عکس در ابعاد ۳۰.۴۲ از رامین بشرویه (ایسنا)، مهدی حسین نژادی (مهر)، یوسف هدایتی (ایرنا)، میثم ربانی (فارس)، آرش جوهری (دیار میرزا) و پیمان ناصری زارع (شبستان) به نمایش گذاشته شد و انتخاب عکس های برتر از دید بازدید کنندگان، از بخش های جنبی برپایی این نمایشگاه بود.

نمایشگاه فوق، توسط سمن پویندگان آرمان شهر فردا و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستارا برگزار شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۹ مهر ۱۳۹۹ / ۰۸:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99071913478
  • خبرنگار : 50039