استقبال امارات و عربستان از انتقادات بندر بن سلطان از رهبری فلسطین

وزیر مشاور امارات در امور خارجه و نیز مدیر دفتر ولیعهد عربستان از انتقادات سفیر اسبق سعودی در آمریکا از رهبری فلسطین استقبال کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در واکنش به انتقادات بندر بن سلطان، سفیر اسبق عربستان در آمریکا و رئیس پیشین سازمان اطلاعات این کشور از اظهارات رهبران فلسطین درمورد صلح امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی که در مصاحبه با شبکه العربیه مطرح کرده بود، در توییتی نوشت: مصاحبه مهم امیر بندر بن سلطان در (شبکه) العربیه، اولین قسمت از سخنان خردمندانه و صریح از شخصی است که با جزئیات و اسرار بسیاری از وقایع آگاه است.

این وزیر اماراتی افزود: بله، عمل گرایی و صراحت در منطقه‌ای که از عمل کم و حرف زدن‌های زیاد رنج می‌برد، مورد نیاز است.

بن سلطان در مصاحبه خود با شبکه العربیه گفته بود، یاسر عرفات، رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین به او گفته بود، اگر حافظ اسد، رئیس جمهوری سابق سوریه او را تهدید نمی‌کرد، می خواست با کمپ دیوید موافقت کند.

دبیر سابق شورای امنیت ملی عربستان همچنین اظهارات رهبران فلسطین پس از صلح امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفته و این اظهارات را "دردناک، سطح پایین، مردود و غیر قابل قبول" توصیف کرده بود.

در همین حال،‌ بدر العساکر، مدیر دفتر ولیعهد سعودی هم در توییتی جمله‌ای از زبان بن سلطان منتشر کرده که در آن آمده است: تاریخ، درستی دیدگاه ملک عبدالعزیز (اولین پادشاه عربستان) را درباره اردوگاه‌های فلسطین ثابت کرده است.

وی همچنین بخشی از سخنان بندر بن سلطان را در توییتر منتشر کرد؛ مانند "حمایت از مساله فلسطین در عربستان از طریق موضع گیری‌ها و اقدامات است نه شعار و مزایده"، "ملک فهد (پنجمین پادشاه عربستان) برای جلوگیری از حملات اسرائیل به فلسطینیان در لبنان مداخله کرد"، "هیچ مقام سعودی در مورد آنچه رهبران فلسطین انجام می‌دهند صحبت نکرد، زیرا هدف عربستان خدمت به مردم فلسطین است زیرا مساله آنها عادلانه است".

رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان روز سه شنبه جنبه‌های جدیدی از بحث و گفتگوهای بین رهبران فلسطین و عربستان از یک سو و آمریکا و رژیم صهیونیستی از سوی دیگر را فاش کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99071612172
  • خبرنگار : 71592