رئیس اداره بهزیستی اردستان:

فرهنگ مناسب سازی برای توان‌جویان جدی گرفته شود

رئیس اداره بهزیستی اردستان گفت: مناسب‌سازی در بانک ها و اماکن مذهبی اردستان ضعیف است و برای استفاده معلولان در این زمینه باید بیشتر کار شود.

محمدعلی مطلب زاده، امروز (سه‌شنبه-۱۵ مهرماه) در کارگروه مناسب‌سازی شهرستان، اظهار کرد: وضعیت مناسب‌سازی در شهرستان اردستان نسبت به سال گذشته بسیار بهتر شده است، اما همچنان در موضوع بانک ها و اماکن مذهبی دچار ضعف هستیم که باید بیشتر در این باره کار شود.

وی با بیان اینکه مناسب‌سازی شامل ورودی، آسانسور، رمپ و سرویس بهداشتی می‌شود، افزود: از آنجا که توان‌جویان ۲.۷ درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند باید از حقوق شهروندی برخوردار باشند. در راستای اجرای حقوق شهروندی و گسترش عدالت اجتماعی مناسب سازی معابر و اماکن عمومی جامعه ضروری است.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره بهزیستی اردستان با بیان اینکه مناسب سازی برای تمام آحاد جامعه از افراد سالم گرفته تا معلولان، جانبازان، سالمندان و زنان باردار لازم و ضروری است، گفت: در حال حاضر حدود ۱۱۳۶ معلول در شهرستان اردستان زندگی می کنند و از آنجا که مناسب سازی یکی از نیازهای حساس و ضروری توان‌جویان است فرهنگ مناسب سازی باید در تمام بخش‌های مختلف شهرستان نهادینه شود.

مطلب زاده با بیان اینکه در سال جاری از ۵۰ دستگاه اجرایی شهرستان بیش از ۵۰ درصد نمره قابل قبولی دریافت کردند، تصریح کرد: قانون، دستگاه‌ها را ملزم به تعیین اعتبارات در تملک دارایی سالانه خود کرده تا موضوع مناسب سازی را پیش‌بینی کنند، زیرا اجرای مناسب سازی در طرح شهید رجایی امتیاز دارد و دستگاه‌های اجرایی استقبال خوبی از موضوع مناسب‌سازی دارند.

همچنین رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اردستان در این نشست، گفت: با توجه به اینکه ساخت و ساز بیشتر امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شهرستان در سال های گذشته انجام شده و بیشتر در موضوع نازک‌کاری و تعمیرات فعالیت می‌کنند، متاسفانه در طراحی نقشه اول عمرانی موضوع رمپ و دیگر موارد مناسب‌سازی را پیش‌بینی نکرده اند.

علی مبشری با بیان اینکه به تمام هیات امنای امامزاده و بقاع متبرکه اعلام شده که نسبت به جانمایی رمپ در ورودی مکان‌ها اقدام کنند، گفت: در شهرستان اردستان تعداد ۶۴ امامزاده و بقاع متبرکه وجود دارد که نیمی از آن به دلیل هموار بودن ورودی نیاز به مناسب سازی ندارد و بقیه ملزم به پیش‌بینی برای ورود معلولان است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99071511384
  • خبرنگار :