رواسی: هنوز زمان اردوی پاراوزنه‌برداری مشخص نیست

سرمربی تیم ملی پاراوزنه برداری درباره زمان شروع اردو وزنه برداران گفت: با توجه به تشدید بیماری کرونا هنوز زمان برگزاری اردوی پاراوزنه برداری مشخص نیست و ما همچنان در تلاشیم که زودتر اردوها را برگزار کنیم.

علی اصغر رواسی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: هر چند قرار بود اردوهای پار المپیکی از مهر آغاز شود اما به دلیل تشدید بیماری کرونا ممکن است زمان برگزاری اردوها به تعویق بیفتد، البته سعی ما بر این است که زودتر اردوها را برگزار کنیم.

وی درباره وضعیت وزنه برداران گفت: طی ۸ ماهی که اردوها به خاطر کرونا تعطیل شده است ما مرتب از طریق فضای مجازی با وزنه برداران در ارتباط هستیم و حتی برای وزنه بردارانی که برای زدن وزنه مشکل فضای تمرینی داشتند سعی کردیم این مشکل را برطرف کنیم تا کمتر دچار افت رکورد شوند. در حال حاضر وضعیت رکوردها راضی کننده و شرایط بد نیست.

سرمربی تیم ملی پاراوزنه برداری افزود: هر چند در حال حاضر روح الله رستمی در دسته ۸۰ کیلوگرم و حامد صلحی پور در ۹۷ گیلوگرم دو وزنه بردار شانس کسب مدال طلا در بازیهای پارالمپیک توکیو هستند و تحت حمایت کمیته ملی پارالمپیک قرار دارند اما من معتقدم از الان هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست و در جریان مسابقات امکان دارد شرایط تغییر کند و آن کسی که پارالمیپک امید به کسب مدال نقره یا برنز دارد، طلا بگیرد. 

رواسی در پاسخ به این پرسش که آیا عقب افتادن بیش از حد زمان برگزاری اردوها در روند آماده سازی ورزشکاران خللی ایجاد نمی کند، تصریح کرد: چون وزنه برداران تمرینات خود را به طور مرتب در تهران یا شهرستان پیگیری می کنند و در جریان وضعیت آنها هستیم. مشکلی با به تعویق افتادن زمان برگزاری اردوها نداریم و زمان کافی تا پارالمپیک توکیو برای آماده سازی تیم داریم، البته چون مسابقه ای وجود ندارد الان نیاز نیست که ورزشکار را به اوج آمادگی برسانیم. مگر این که در شرایط مسابقه قرار بگیرند که در آن صورت مجبوریم زودتر اردوها را برگزار کنیم.

وی در پایان پیرامون این پرسش که آیا مشکل خاصی وزنه برداران را تهدید می کند یا خیر، افزود: به جز کرونا که مشکل اصلی تمام ورزشکاران است، در حال حاضر هیچ مشکلی برای آماده سازی وزنه برداران نداریم و منتظر هستیم تا زودتر اردوها برگزار شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99071410545
  • خبرنگار : 90047