در «دره‌مرادبیگ» همدان چه می‌گذرد؟

یکی از اهالی روستای دره‌مرادبیگ همدان گفت: عمده مشکل این منطقه و کوهستان الوند تردد موتورسواران در دل کوه است که هیچ ارگانی نتوانسته جلوی آن‌ها را بگیرد.

مرتضی بیرامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مشکلات دره مرادبیگ توضیح داد: تخریبی که موتورسواران به کوهستان الوند می‌زنند جبران ناپذیر است و حتی تا کلاه قاضی، چشمه ملک و پناهگاه یخچال هم پیش رفته‌اند.

وی با بیان اینکه تردد موتورسواران در منطقه فاجعه به بار می‌آورد، ادامه داد: متأسفانه مسیرهایی که باز می‌کنند پوشش گیاهی را از بین می‌برد و باعث رعب و وحشت حیوانات منطقه و از بین رفتن گونه‌هایی از پرندگان دامنه الوند شده است و با توجه به اینکه گفته می‌شود این‌ موتورسواران زیر نظر پیست موتورسواری نیستند اما اکثر آن‌ها متعلق به این پیست‌ هستند.

این عضو گروه حافظان چشمه فرشه الوند از خبرهایی مبنی بر قطع و قلع تعداد زیادی از درختان قبرستان دره مراد بیگ توسط راه‌وشهرسازی خبر داد و ‌گفت: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم دقیقاً متوجه نشدیم قطع درختان این منطقه چه لزومی دارد؟

بیرامی در قسمت دیگری به تخریب‌هایی که توسط سازمان صداوسیما در منطقه انجام می‌شود، اشاره کرد و افزود: هم اکنون این سازمان در دره مرادبیگ در حال ساخت‌وساز است که آسیب‌های آن علاوه بر به این منطقه، متوجه شهر همدان هم خواهد شد.

وی بیان کرد: برخی از اهالی دره مراد بیگ بر اثر ناآگاهی سنگ‌های کوه را برای ساخت‌وساز جابه‌جا می‌کنند تا حدی که هم اکنون زیر چشمه ملک دیگر سنگی وجود ندارد و این قضیه باعث سیلاب منطقه خواهد شد و آسیبی جدی به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99070503381
  • خبرنگار :