احتمال حذف ۲ درصدی کارمزد تسهیلات طرح‌های اقتصاد مقاومتی رفسنجان

رئیس شعبه مرکزی بانک رسالت رفسنجان با بیان اینکه امکان دارد در آینده نزدیک بانک همان ۲ درصد کارمزد وام را اخذ نکنیم، افزود: از شرکت ملی صنایع مس ایران می‌خواهیم منابع بیشتری در اختیار ما بگذارد تا بتوانیم نسبت به ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی طرح‌های بیشتری را پوشش دهیم.

تقی زاده صبح امروز ۵ مهر ماه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه طرح‌هایی که معرفی می‌شود تسهیلاتی که اخذ می‌کنند باید در همان مسیر هزینه شود، افزود: دستگاه‌ها نسبت به این موضوع نظارت کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی آب شرب ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که بتوانیم آن را تکمیل کنیم تا در سال ۱۴۰۰ با کمبود آب مواجه نشویم.

حسین چرخ‌انداز افزود: تکمیل این مخزن ۲۰۰ عدد میلگرد نیاز دارد که برای تکمیل آن به تسهیلات هم راضی هستیم تا بتوانیم با انجام آن در پیک مصرف با کمبود آب مواجه نشویم.

حسن حسینی رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نیز در این جلسه از معرفی ۸۳ نفر برای اخذ تسهیلات صنایع دستی و گردشگری با اعتبار ۳ میلیارد و ۲۹۵ میلیون تومان خبر داد و گفت: از این تعداد فقط ۱۹ نفر تسهیلات‌شان را به مبلغ یک میلیارد و ۸۳۵ میلیون تومان دریافت کردند و ۶۴ نفر با نیاز یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان در انتظار هستند.

شاهین حریری رئیس اداره صمت شهرستان نیز گفت: در حوزه صنعت، معدن و تجارت ۶۸ طرح با اعتبار ۵ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان معرفی شده که برای ۲۸ طرح یک میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان پرداخت شده و ۴۰ طرح با ۳ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان در انتظار هستند و ۱۱۶ طرح جدید هم داریم که ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارند که منتظریم مصوبه آن را بگیریم.

عباس حاج‌عبداللهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیز از معرفی ۳۸۷ نفر برای اخذ تسهیلات خبر داد و اظهار کرد: هنوز ۱۹۹ نفر از این تعداد تسهیلات نگرفتند که تکلیف این طرح‌ها باید مشخص شود چون در هفت ماه اخیر هیچ طرحی را معرفی نکردیم و طرح‌هایی که معرفی شده‌اند هنوز بلاتکلیف هستند.

انتهای پیا

  • شنبه/ ۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99070503215
  • خبرنگار : 50188