مدیر کل حفظ آثار کرمانشاه:

با تجربه سالهای دفاع مقدس موشک‌هایی ساختیم که پایگاه آمریکا در عین‌الاسد را می‌زنیم

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: با تجربه سالهای دفاع مقدس موشک‌هایی ساختیم که با یک دکمه پایگاه آمریکا در عین الاسد را می‌زنیم.

سردار ناصر باباخانی امروز(اول مهر) در آیین نمادین نواختن زنگ مقاومت در دبیرستان شاهد حمزه سید الشهدا کرمانشاه، با اشاره به اینکه رزمندگان در سالهای دفاع مقدس با دست خالی در برابر دشمنان ایستادگی کردند، گفت:  در سالهای دفاع مقدس برای تهیه مهمات سبک در سختی بودیم و گاها مهمات سهمیه بندی می‌شد، در حالی که امروز با تجربه سالهای دفاع مقدس موشک‌هایی ساخته ایم که پایگاه آمریکا در عین الاسد را نشانه می گیریم.

باباخانی امنیت کنونی حاکم بر کشور را مرهون از خودگذشتگی  شهدا، جانبازان و ایثارگان دانست و گفت: باید قدردان از خودگذشتگی‌ شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنها باشیم.

وی یادآوری کرد: خانواده‌ها در جریان سالهای دفاع مقدس عزیزانشان را با اشتیاق راهی جبهه هایی می‌کردند که خیلی‌هاشان بی‌بازگشت بود.

باباخانی با اشاره به حضور پررنگ دانش آموزان در جبهه‌های نبرد در سالهای دفاع مقدس، اظهار کرد: در جنگ نابرابری که سال 1359 برای ما اتفاق افتاد، اولین کسانی که برای حضور در جبهه‌های نبرد اعلام آمادگی کردند، دانش‌آموزان بودند.

باباخانی با بیان اینکه دانش آموزان در سالهای دفاع مقدس جبهه ها را به  کلاس های درس تبدیل کرده بودند، گفت: جوانان با شروع جنگ تحمیلی احساس خطر کرده و با دست خالی و بدون هیچ آموزشی راهی جبهه های نبرد شدند که جای تامل دارد. 

وی ادامه داد: برخی رزمندگان ما در سالهای دفاع مقدس به قدری کم سن و سال بودند که در خاطرات برخی از آنها آمده که هنگامی که اسیر می شده‌اند فرماندهان عراقی از دیدنشان متعجب می شده‌اند.

باباخانی سپس با اشاره به نقش مهم و اثرگذار استان کرمانشاه در سالهای دفاع مقدس، گفت: همه مردم کرمانشاه در سالهای دفاع مقدس درگیر جنگ بودند. آنهایی که می‌توانستند به جبهه‌ها رفتند و آنهایی هم که ماندند کارهای پشتیبانی رزمندگان را بر عهده گرفتند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه با کشور عراق 370 کیلومتر مرز مشترک دارد و در سالهای دفاع مقدس مردم استان با جان و مالشان در برابر دشمنان ایستادگی کردند.


انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99070100506
  • خبرنگار : 50180