یک نماینده سابق مجلس:

خودکفایی در صنایع نظامی از دستاوردهای مهم دفاع مقدس است

یک نماینده سابق مجلس گفت: در دوران جنگ حتی سیم‌خاردار هم نمی‌توانستیم در داخل تولید کنیم، اما هم‌اکنون اکثر نیازهای دفاعی خود را در داخل تولید می‌کنیم و حتی سلاح‌های بسیار پیشرفته می‌سازیم.

احمد سالک در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص لزوم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و حماسه دفاع از ایران اسلامی در طول ۸ سال جنگ با بیان اینکه آثار وجودی دفاع مقدس باید گرامی داشته شود، اظهار کرد: برای نسل فعلی که در طول ۸ سال جنگ تحمیلی به دنیا نیامده بیان خاطرات و رشادت‌های رزمندگان اسلام بدون شک سبب ترغیب این نسل برای دفاع از اسلام و انقلاب می‌شود.

وی افزود: در هفته دفاع مقدس باید به خوبی برای همگان این نکته تبیین شود که چگونه ایران اسلامی و رزمندگان با کمترین امکانات در برابر عراق و ۲۸ کشوری که پشت صدام بودند ایستادگی کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران ضمیمه خاک دشمن شود. این موضوع اقتدار جمهوری اسلامی ایران و مردمی بودن این نظام الهی را می‌رساند.

این نماینده سابق مجلس گفت: یکی دیگر از آثار وجودی دفاع مقدس که به خوبی باید تبیین شود قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح ایران و به خصوص سپاه پاسداران است که در برابر استکبار جهانی به خوبی ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند حتی فکر تجاوز به ایران در آنان پدیدار شود.

سالک تصریح کرد: نکته حائز اهمیت دیگر که باید در هفته دفاع مقدس به آن پرداخته شود یادآوری رشادت‌های سربازان اسلام برای جهانیان است به طوری که افراد علاقه‌مند به جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور بیشتر به حقانیت نظام اسلامی و ملت ایران در این برهه از زمان و دوران جنگ تحمیلی پی ببرند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از کارهای مهمی که باید در این هفته به آن پرداخته شود سرکشی، دلجویی و تقدیر از جانبازان جنگ تحمیلی است چراکه این عزیزان شهدای زنده‌ای هستند که جان و سلامتی خود را برای دفاع از ایران فدا کردند و بدون هیچ توقعی کماکان در خدمت مردم و نظام اسلامی هستند.

این نماینده سابق مجلس، افزود: در دوران جنگ حتی سیم‌خاردار هم نمی‌توانستیم در داخل تولید کنیم، اما هم‌اکنون اکثر نیازهای دفاعی خود را در داخل تولید می‌کنیم و حتی سلاح‌های بسیار پیشرفته می‌سازیم. این دستاوردهای بزرگ از ثمره‌های دفاع مقدس است که باید قدر این خودکفایی در صنایع نظامی را بدانیم.

سالک یادآور شد: تا کنون ۱۸ هزار خاطره از رزمندگان دفاع مقدس چاپ شده است و حتی برخی کتاب‌های رزمندگان بارها تجدید چاپ شده است که این امر نشان می‌دهد مردم چقدر به رزمندگان و انقلاب اسلامی عشق و ارادت دارند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس، کسب تجربه جنگ است که این تجربه در برابر داعش به کمک رزمندگان مدافع حرم آمد و شهید قاسم سلیمانی با اتکا بر همین تجربه توانست داعش را از بین ببرد و جبهه مقاومت را در برابر استکبار جهانی تقویت کند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99062921782
  • خبرنگار :