برگزاری نخستین انتخابات ایتالیا از زمان کرونا، محکی برای دولت

دولت ایتالیا با نخستین انتخابات پس از شیوع ویروس کرونا روبروست و حدود ۱۷ میلیون رای‌دهنده روزهای یکشنبه و دوشنبه پای صندوق‌های رای می‌روند تا در انتخابات منطقه‌ای شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، گرچه بعید است رای‌گیری محلی به بحران سیاسی در ایتالیا منجر شود، اما اپوزیسیون راست‌میانه این کشور که انتظار می‌رود نتایج خوبی در مناطق به دست بیاورد، می‌تواند ائتلاف نامنسجم به رهبری جوزپه کونته، نخست‌وزیر کنونی را متزلزل و ضعیف کند.

این انتخابات در هفت منطقه شامل ونتو، واله دائوستا، لیگوریا، توسکانی، مارکه، کامپانیا و پولیا برگزار می‌شود.

نتایج نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که ائتلاف حاکم چپ-میانه که توسط جنبش پنج ستاره، دموکراتیک و ایتالیا ویوا تشکیل شده، دو تا چهار منطقه را از دست می‌دهد.

در حالی که نتایج در دو مورد از از بزرگترین مناطق تقریبا قابل پیش‌بینی هستند، چپ‌میانه احتمالا می‌تواند در کامپانیا و راست‌میانه در ونتو به راحتی آرا کسب کند و توسکانی همچنان یک منطقه تغییردهنده بازی باقی می‌ماند.

توسکانی از قدیم الایام یکی از مناطق اصلی قدرت چپ‌ها بوده و شکست حزب دموکراتیک می‌تواند مدیریت و رهبری آن را در معرض بررسی‌های موشکافانه قرار دهد.

نتایج این انتخابات همچنین می‌تواند یک نتیجه قاطع برای ماتئو سالوینی، رهبر حزب راست افراطی لیگ باشد که محبوبیتش به واسطه پاندمی کم شده است.

روزهای یکشنبه و دوشنبه مردم ایتالیا همچنین به یک همه‌پرسی درباره اصلاح قانون اساسی رای می‌دهند که به طرز چشمگیری به کاهش شمار قانونگذاران می‌پردازد و انتظار می‌رود با اکثریت تصویب شود. رای ندادن به این همه‌پرسی یا پیروزی غیر منتظره راست‌میانه در توسکانی یک ضربه بزرگ به ائتلاف حاکم و رهبری کونته است.

نخست‌وزیر ایتالیا به دلیل رویکردش در قبال مقابله با کرونا از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار شده اما در ماه‌های گذشته با کاهش محبوبیت و حمایت روبرو بوده چون دولت با بازگشایی مدارس و رشد مجدد ابتلا به کووید-۱۹ به چالش کشیده شده است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99062921719
  • خبرنگار : 71129

برچسب‌ها