به گزارش ایسنا، اپل محصولاتش در هند را از طریق فروشندگان و اپراتورهای تجارت الکترونیکی مانند واحد هندی آمازون و فلیپ کارت فروخته است.
دهها میلیون هندی مشتاق داشتن آیفون هستند اما قیمت بالای این گوشی مانع اصلی خرید آن برای بسیاری از آنها بوده است.
شرکتهای چینی که در راس آنها شیائومی قرار دارد، بازار هند را که دومین بازار بزرگ تلفن هوشمند در جهان است، در اختیار دارند و در مقابل، سهم اپل از این بازار تنها یک درصد است.
اپل قصد دارد از طریق این فروشگاه آنلاین برای مشتریان هندی خود به زبان انگلیسی و هندی پشتیبانی فراهم کرده و به کاربرانش اجازه دهد برخی از دستگاهها شامل آی پد را شخصی سازی کنند.
این وب سایت همچنین به مشتریان مک اجازه می دهد لپ تاپ خود را بر اساس نیازشان تنظیم کنند.
به گفته سوبهاش چاندرا، مدیر شرکت سانگیتا موبایل، گشایش فروشگاه آنلاین اپل ضربه دیگری برای فروشندگان سنتی است که کسب و کارشان به دلیل تخفیفهای ارائه شده از سوی فروشندگان الکترونیکی کساد شده است. چاندرا که شرکتش بیش از ۶۵۰ فروشگاه را در جنوب و غرب هند اداره می کند، گفت: حداقل برخی از مشتریان جان سخت اپل تمایل خواهند داشت از فروشگاه آنلاین این شرکت خرید کنند اما ما یاد گرفته ایم با فروشندگان آنلاین رقابت کنیم.
شرکتهای شیائومی، ریل می و وان پلاس هم در کنار آمازون و فلیپ کارت در وب سایتهایشان تلفن هوشمند می فروشند.
اپل در حال ساخت نخستین فروشگاه خرده فروشی خود در هند در شهر بمبئی است و قصد دارد آن را در سال ۲۰۲۱ راه اندازی کند.
هند چشم اندازهای رشد عظیمی برای سازندگان گوشی و هزینه های نیروی کار رقابتی برای تولیدکنندگان دستگاههای الکترونیکی دارد.
اپل برخی از مدلهای تلفن هوشمند خود از جمله آیفون ۱۱ را در کارخانه های فاکسکان و ویسترون در جنوب هند تولید می کند.
بر اساس گزارش رویترز، شرکت فاکسکان قصد دارد یک میلیارد دلار برای توسعه کارخانه اش در جنوب هند که در آن گوشیهای آیفون را مونتاز می کند، سرمایه گذاری کند.
انتهای پیام