مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان خبر داد

پوشش ۱۰۰ درصدی طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان کرمان تا پایان سال جاری

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان از پوشش ۱۰۰ درصدی طرح نسخه نویسی الکترنیکی در استان کرمان تا پایان سال جاری خبر داد.

دکتر"محمد جعفری" امروز در حاشیه رزمایش سایبری بیمه سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نسخه‌نویسی الکترونیک در استان کرمان تا دهه فجر سال جاری به ۹۰ درصد می‌رسد و امیدواریم تا پایان سال به ۱۰۰ درصد برسد.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان نیز ۹۴ درصد از مراکز درمانی با طرح نسخه‌نویسی الکترونیک همکاری دارند، افزود: پوشش بیمه‌ای برای افراد فاقد پوشش بیمه روی تخت بیمارستان یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان بیمه سلامت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور بوده است.

جعفری بیان کرد: در شرایط عادی، بیمه شدن روی تخت بیمارستان انجام نمی‌شود و افراد برای ارزیابی وسع و پوشش بیمه‌ای باید دوره انتظار حداقل یک ماهه را بگذرانند، اما در دوران شیوع ویروس کرونا، این بازه زمانی با تعامل انجام شده بین سازمان بیمه سلامت و وزارت رفاه به یک روز کاهش یافت.

وی از حمایت مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت از خدمات الکترونیکی خبر داد و افزود: بیش از ۳۰ پروژه الکترونیک در سازمان بیمه سلامت انجام شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر"علی قوام" معاون بیمه و درمان اداره کل بیمه سلامت استان کرمان نیز در این نشست گفت: بیمه سلامت برای کاهش بار مراجعات در ایام شیوع کرونا اقدامات مختلفی انجام داده از جمله دفترچه های بیمه به صورت خودکار تمدید شده و ملاک را به اعتبار موجود در سایت ها با امکان دسترسی همه منوط کردیم.

وی افزود: سامانه های الکترونیکی که کار می کرد، دسترسی دادیم تا از این طریق اعتبار دفاتر قابل رویت باشد و از یک سو نقش دفترچه کمرنگ و از سوی دیگر نیاز به مراجعه مردم نبود.

قوام تصریح کرد: یکی از گلوگاه های دیگر تائید دارو بود و بعضا نیاز بود بیماران مراجعه داشته باشند و در این زمینه پرونده ها را خودکار تمدید شش ماهه زدیم.

معاون بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: بیشترین تعداد در تائید دارو که بخش زیادی از آن در انسولین است، انجام شد و نیازی به مراجعه مردم نبود.

وی با اشاره به فعالیت سامانه پاسخگوئی ۱۶۶۶ اظهار کرد: برخی از خدمات تخصصی از جمله سی تی اسکن بازه زمانی مشخص دارند و در زمان شیوع کرونا این موارد آزاد شده و یکسری داروها را اجازه تجویز به پزشکان عمومی داده شد تا از ازدحام در مطب های خصوصی کاسته شود.

قوام اظهار کرد: پرداخت مطالبات به مراکز درمانی را به روز کرده ایم تا مردم بتوانند سریع تر خدمات را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه توسعه خدمات الکترونیکی موجب کاهش مصرف کاغذ و مزایای دیگری شده، تصریح کرد: اجرای طرح های الکترونیکی در ایام شیوع کرونا جهش پیدا کرد و سریع پیش رفت که این ارزشمند است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99062620303
  • خبرنگار : 50187