درگیری میان حامیان سمیر جعجع و جبران باسیل در بیروت/ ارتش وارد عمل شد

در پی بروز تنش میان طرفداران القوات اللبنانیه به رهبری سمیر جعجع و جریان ملی آزاد به رهبری جبران باسیل در بیروت، ارتش لبنان برای توقف درگیری میان حامیان دو طرف وارد عمل شد، همچنین دو طرف با انتشار بیانیه‌هایی یکدیگر را متهم کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، حالت خفقان میان حزب القوات اللبنانیه و جریان ملی آزاد در مناطق مسیحی‌نشین مشترک میان حامیان دو طرف به مرحله دشواری رسیده و به نظر می‌رسد حملات رسانه‌ای متقابل و جنگ لفظی میان دو طرف منجر به تنش در خیابان‌ها میان طرفداران دو گروه شود.

عصر دوشنبه در مراسم سالروز ترور بشیر الجمیل (رئیس جمهوری منتخب لبنان که ۹ روز پس از تحویل گرفتن مقام ریاست جمهوری و قبل از ادای سوگند رسمی، سپتامبر ۱۹۸۲ به همراه ۲۵ نفر از همراهانش، در مقر حزب فالانژهای لبنان در منطقه اشرفیه، بیروت با انفجار بمب به قتل رسید) تنشی در اطراف دفتر مرکزی جریان ملی آزاد واقع در منطقه میرنا الشالوحی شهر بیروت میان طرفداران القوات اللبنانیه به ریاست سمیر جعجع و حامیان جریان ملی آزاد به ریاست جبران باسیل شکل گرفت که در ادامه از ارتش خواسته شد برای متوقف کردن این درگیری که در آن تیر هوایی نیز شلیک شد، وارد عمل شود.

جریان ملی آزاد با انتشار بیانیه‌ای اتفاق رخ داده را شرح داده و آن را تعرضی غیر قابل قبول به حرمت دفتر کل خود و نیز حامیانش دانست و تاکید کرد، زمان ترساندن جامعه ما از سوی یک اقلیت مسلح به دلیل وجود جریان ملی آزاد باز نخواهد گشت.

این جریان در ادامه از نیروهای نظامی و امنیتی خواست مسؤولیت خود را بر عهده گرفته و مانع این ناهنجاری شوند.

در مقابل القوات اللبنانیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که حامیان این حزب روز دوشنبه در مراسم سالروز ترور شهید بشیر الجُمیل در مناطق مختلفی و در راس آنها منطقه الجدیدة شرکت کرده و در پایان مراسم راهپیمایی بزرگی را با خودروهای خود به راه انداختند و از بزرگراه میرنا الشالوحی که یک مسیر عمومی است و نه ویژه شخص خاصی عبور کردند، با رسیدن این راهپیمایی بزرگ به ساختمان میرنا الشالوحی از ساختمان به سمت این راهپیمایی مسالمت‌آمیز که بازتابی از یک مناسبت ملی بود، تیراندازی شد. در پی تیراندازی، حامیان القوات اللبنانیه از خودروهای خود پیاده شده و مخالفت خود را با این تعرض آشکار اعلام کردند.

به محض اینکه سمیر جعجع، رئیس القوات اللبنانیه از این اتفاق مطلع شد، از همه شرکت‌کنندگان و دوستداران حزب خواست محل را ترک کنند، همچنین او از دستگاه‌های امنیتی خواست هویت تیراندازان از سوی جریان ملی آزاد مشخص شده و اقدامات قانونی در حق آنها اجرا شوند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99062519040
  • خبرنگار : 71496

برچسب‌ها