عضویت بیش از ۱۰۳ هزار خانوار آذربایجان غربی در صندوق بیمه روستاییان و عشایر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: بیش از ۱۰۳ هزار خانوار در استان عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند.

یونس معزز در گفت وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر ۱۰۳ هزار و ۷۵خانوار در استان عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند که از این تعداد ۳۷۰۰ نفر مستمری بگیر هستند.

وی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل صندوق روستاییان، توزیع مناسب درآمدها و برخورداری روستاییان و عشایر از خدمات سلامت و بهداشت و تامین اجتماعی است، تصریح کرد:  در حال حاضر ۱۴۷۰ نفر بازنشسته، ۲۱۰۹نفر مستمربگیر بازمانده و ۱۵۵ نفر مستمر بگیر از کار افتاده تحت پوشش صندوق روستاییان و عشایر استان هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه متولی بیمه درمان افراد تحت پوشش صندوق بیمه سلامت ایرانیان است، خاطر نشان کرد: تمامی خدمات درمانی افراد تحت پوشش رایگان بوده و در زمان شیوع ویروس کرونا به مبتلایان به کرونا در مناطق روستایی تسهیلات پرداخت می کند.

معزز افزود: ضمانت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی بوده و تمامی روستاییان و عشایر ساکن در روستاها درمحدوده سنی ۱۸تا ۵۰ سال می توانن عضو این صندوق شده و از مزایای درمانی، مستمری پیری، مستمری از کار افتادگی و مستمری بازماندگی  استفاده کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی یادآور شد: چایپاره بیشترین تعداد عضو در صندوق را در استان به خود اختصاص داده و با توجه به مهاجرت معکوس به روستاها پیش بینی می شود تعداد اعضای این صندوق در استان در ماه های آتی افزایش یابد.

وی در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان مستمری بگیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر نیز اظهار کرد: همسان سازی جز برنامه های متمرکز کشوری است که در ماه های آتی اجرایی می شود.

معزز ادامه داد: این صندوق با توجه به رسالت خود جهت تامین اجتماعی و ایجاد فرصت های برابر تاکنون از زمان شروع بکار خود بیش از ۲۰۰ نفر اشتغال زایی انجام داده است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 99062417989
  • خبرنگار :