به گزارش ایسنا، بنابراعلام تلینا، در گذشته ای نه چندان دور که هنوز اینترنت به مرحله فراگیری نرسیده بود، تمامی ارتباطات حول محور شبکه های عمومی تلفن (PSTN) قرار داشت، در این حال برقراری ارتباط با فواصل طولانی هزینه های زیادی را به افراد و مجموعه ها تحمیل می کرد.
همزمان با گسترش روز افزون زیرساخت های فناوری در دنیا همانند اینترنت شبکه های سلولی و رایانه های شخصی امکانات ارتباطی جذابی همانند چت و ایمیل و ... برقرار شد.
در حال حاضر تمامی ارتباطات به راحتی هر چه تمام از طریق کامپیوترهای شخصی در دست انجام است و افراد می توانند در حالی که در تعطیلات آخر هفته خود زمان سپری می کنند از طریق کامپیوتر شخصی و موبایل با دوستان خود ارتباط بگیرند و امور کاری خود را هماهنگ کنند و به تبادل اطلاعات بپردازند.
اما در این بین پروتکل سیپ ترانک VoIP چگونه به برقراری ارتباطات ما کمک می کند؟ در ادامه به شرح توضیحات آن می پردازیم.
ساختار VoIP چگونه است؟
همانطور که می دانید اصوات به صورت آنالوگ ایجاد می شوند، از این رو برای انتقال صدا از یک مبدا به مقصدی خاص می بایست در ابتدا صدا از حالت آنالوگ خارج و به حالت دیجیتال تبدیل گردد. انتقال صدا از طریق شبکه IP و ارسال بسته هایی از جنس دیتا امکان پذیر است.
در این بین کدک ها نقش مهمی را ایفا می کنند. عکس این عمل در سمت گیرنده نیز انجام می پذیرد، بدین صورت که سیگنال دریافتی از سمت فرستنده توسط یک مبدل در مقصد از حالت دیجیتال به آنالوگ تغییر می کند.
از جمله علت های انتقال صوت به صورت دیجیتال می توان به فشرده سازی، مسیریابی، عدم نویز پذیری و کنترل راحت تر آن نسبت به سایر سیستم ها اشاره کرد.
VoIP به شما کمک می کند تا شبکه انتقال صدای ارزانتری داشته باشید، از پهنای باند به شکل بهتری استفاده نمایید، کیفیت مکالمه بهتری داشته باشید همچنین از سرویس ها جدیدتر و متنوع تری بهره مند شوید.
برای راه اندازی مرکز تلفن VoIP به چه چیزهایی نیاز داریم؟
خوشبختانه کار شما برای راه اندازی مرکز تلفن VoIP بسیار ساده است، به این علت که در این سیستم نیاز به انجام هیچ نوع سیم کشی جدیدی نیست و می توان با استفاده از همان کابل شبکه کامپیوتری (LAN) ارتباط گرفت.
در نظر داشته باشید تمامی تجهیزات شبکه همانند سوئیچ ها، روترها و مودم ها امکان بکار گیری در مرکز تلفن VoIP را دارند.
مزایای راه اندازی مرکز تلفن VoIP کدام است؟ VoIP امکانات چیست؟
از چندین منظر می توان به بررسی تکنولوژی و ساختار مرکز تلفن VoIP پرداخت، اما جذاب ترین مزیت این تکنولوژی کاهش هزینه های جاری آن است.
۱. بی نیاز از سیم کشی جدید
از آنجا که برای استفاده از مرکز تلفن VoIP می توان از همان کابل های شبکه عادی استفاده کرد لذا نیاز به کابل کشی جدید در این موضوع وجود ندارد. همچنین در صورتی که به هر علت مکان مورد استفاده و داخلی ها دچار تغییر شوند، بی نیاز از تغییر شرایط امکان استفاده در مکان جدید نیز وجود دارد.
۲. امکان برگزاری کنفرانس های صوتی و تصویری
در مرکز تلفن VoIP این امکان وجود دارد تا به تعداد دلخواه کنفرانس صوتی و تصویری برقرار نمود.
۳. تلفیق تلفن با کامپیوتر
Softphone یا تلفن های نرم افزاری تمامی امکانات گوشی های تلفنی فیزیکی را در اختیار کاربران قرار می دهند. استفاده از سافت فون ها علاوه بر راحتی در برقراری ارتباطات به علت حذف IP PHONE ها منجر به کاهش هزینه ها نیز می گردد.
۴. ارتباط تلفنی رایگان برای کاربران استفاده کننده
تمامی کارمندان و کاربرانی که از مرکز تلفن VoIP استفاده می کنند می توانند در هر نقطه از دنیا بصورت رایگان با یکدیگر مکالمه رایگان داشته باشند. این ویژگی مخصوصا برای مجموعه هایی که دارای چندین دفتر و تعداد زیادی پرسنل هستند عاملی مهم در یکپارچه سازی سازمان و کاهش هزینه های جاری شرکت است.
۵. توسعه پذیری آسان
به علت بهره مندی از زیرساخت ها و پروتکل های نرم افزاری، این امکان وجود دارد تا بر اساس نیازمندی مجموعه ها امکانات سیستم را گسترش داد.
۶. مدیریت متمرکز
مرکز تلفن ویپ از طریق در اختیار قرار دادن محیطی تحت وب امکاناتی نظیر تعریف داخلی، منشی تلفنی، ضبط مکالمات، مانیتورینگ زنده تماس ها و اپراتورها و ... فراهم می آورد از جمله سایر امکانات می توان به موارد ذیل اشاره کرد.
. ترکیب صدا و دیتا
. کاهش هزینه ها به علت حذف سخت افزارها، سیم کشی ها
. عدم وابستگی به برند خاص به علت استفاده از استاندارهای یکسان و جهانی
. سرعت پیشرفت و پویایی بالا
. قابلیت سازگاری و یکپارچه سازی با تمامی سیستم ها
امکانات VoIP چیست؟
۱. ایجاد داخلی به تعداد دلخواه
برخلاف مراکز تلفن سنتی که به علت داشتن محدودیت امکان ارائه بیش از چند داخلی وجود نداشت، در این سیستم می توان به تعداد دلخواه شماره داخلی تعریف کرد.
۲. امکان دریافت پیام از طریق صندوق صوتی
در صورتی که به هر علت کاربر امکان پاسخگویی تلفن وجود نداشته باشد مخاطب امکان پیام گذاری از طریق صندوق صوتی را داد. از این قابلیت در بسیاری از شرکت ها به عنوان صدای مشتری نیز نام برده می شود.
۳. ضبط مکالمات
تمامی مکالمات برقرار شده از طریق مرکز تلفن VoIP در این سیستم ثبت و ضبط می شوند و این قابلیت مستند سازی قوی در بسیاری اوقات راهگشای مدیران کسب و کارهاست.
۴. گزارش گیری
جزئیات ثبت شده در مرکز تلفن تمامی جزئیات مانند شماره تماس گیرنده، داخلی، مدت زمان مکالمه، مدت زمان انتظار، تماس های انتقال داده شده و غیره را در اختیار مشترک قرار می دهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر به تلینا مراجعه فرمایید.
انتهای رپرتاژ آگهی