شناسایی قایق حامل ۳ تن کوکائین به مقصد نیویورک

طبق اعلام دادگستری آمریکا، سه مظنون مکزیکی که در اوایل سپتامبر در دریای کارائیب در سواحل "کینتانا رو" سوار بر یک کشتی عازم نیویورک دستگیر شدند به جرم برنامه‌ریزی برای وارد کردن تقریبا سه تن کوکائین به ایالات متحده متهم شده‌اند.

به گزارش ایسنا، در تاریخ دوم سپتامبر، نیروی دریایی مکزیک از توقیف یک قایق Go-Fast خبر داد که در کاوش‌های بعدی معلوم شد حامل ۷۴ بسته کوکائین به وزن تقریبی سه تن بوده است. این قایق در دریای کارائیب در سواحل "ایالت کینتانا رو"ی مکزیک و در حالی که عازم شهر نیویورک بود، توقیف و سه فرد مظنون در داخل کشتی دستگیر شدند.

وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد: اداره پلیس نیویورک (NYPD) به همراه دفتر تحقیقات امنیت ملی نیویورک (HSI)، نیروی دریایی مکزیک و اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده DEA در توقیف محموله کوکائین کمک کرده‌اند.

این عملیات اجرایی بین المللی با رهگیری بیش از سه تن کوکائین که به سمت شهرهای آمریکا می‌رفت، نقشه‌های کارتل را برای اشباع بازار مواد مخدر آمریکا با کوکائین شناسایی کرد.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، در صورت محکومیت متهمان، حداقل ۱۰ سال زندان و حداکثر مجازات حبس ابد برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 99062317337
  • خبرنگار : 71606