ماجرای ملی پوش شدن ۶ اسکیت باز غایب در انتخابی/ صدای اعتراض بقیه در آمد

کاوه صدقی سرمربی تیم‌های ملی اینلاین هاکی علت دعوت نشدن ورزشکارانی که در انتخابی تیم ملی اسکیت نبودند را معمولی عنوان کرد و گفت: اگر ورزشکاری بهتر بوده و دعوت نشده از دیوانگی ما است.

به گزارش ایسنا هفته گذشته مسابقات انتخابی تیم ملی اسکیت در دو بخش بانوان و آقایان با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان انجام شد و ۶۶ ورزشکار آقا و خانم برای حضور در تیم ملی انتخاب شدند.

 در مسابقات انتخابی ۴۰ ورزشکار حضور داشتند که در نهایت از هر بخش آقایان و بانوان ۳۳ نفر به تیم ملی دعوت شدند. ظاهرا در ترکیب تیم ملی بانوان نام چند بازیکن (بیتا محسنی، الهام دهقان، دیانا فرزام نیا، مهشید محمدی، الناز نژند، مهسا سعیدی) که در این مسابقات انتخابی حضور نداشتند به چشم می‌خورد و سبب اعتراض برخی از ورزشکاران این رشته شده است.

البته یکی دیگر از اعتراض‌های اهالی این رشته انجام مسابقات انتخابی در شرایط شیوع کرونا و با حضور مسئولان وزارت ورزش و تعداد ۴۰ ورزشکار در هر بخش بود، آنهم برای مسابقات کاپ آسیا که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ انجام خواهد شد.

کاوه صدقی سرمربی تیم‌های ملی اینلاین هاکی در مورد دعوت بازیکنانی که اسامی‌شان در مسابقات انتخابی تیم ملی نبوده است، به ایسنا گفت: چیز بسیار معمولی است. کادر فنی بازیکنان را انتخاب می‌کند، البته هنوز هم که اسامی نهایی نشده است. در این اسامی که می‌فرمایید بیتا محسنی همیشه در تیم ملی اینلاین هاکی بوده، در حال حاضر کمی تب داشت و تست داده بود، مشکوک به کرونا است و ما خواستیم که در انتخابی نباشد. الهام دهقان سابقه حضور در تیم ملی را دارد ولی اکنون عمل جراحی داشته و نمی‌توانست در انتخابی شرکت کند. ورزشکاری داشتیم که آسیب داشت و در انتخابی در کنار زمین نشسته بود. تفاوت‌ها بسیار زیاد است، ما در انتخابی تیم ملی، بازیکن انتخاب نکردیم. در حقیقت تعدادی که کم شدند در سطح تیم ملی نبودند. ۴۰ نفر در انتخابی بودند و تنها ۷ نفر خط خورده‌اند. چیز عجیب غریبی نیست.

سرمربی تیم‌های ملی اینلاین هاکی در پاسخ به این سوال که برخی از بازیکنانی ادعا دارند که بهتر بوده‌اند ولی به هر دلیلی دعوت نشده‌اند گفت : اگر این چنین باشد از دیوانگی ما است. همیشه این صحبت‌ها هست. خیلی از افراد ادعا داشتند که بازیکنانی که به قهرمانی آسیا سال گذشته اعزام شدند حقشان نبوده ولی ما با تیم طلا گرفتیم و غیر از این کاری از دستمان بر نمی‌آمد. این صحبت‌ها همیشه بوده است.

صدقی در خصوص شروع تمرینات تیم ملی گفت: فعلا نمی‌توانیم به دلیل شیوع کرونا اردوی متمرکز داشته باشیم، هنوز به آن شرایط نرسیدیم که ورزشکاران را یک جا جمع کنیم. قرار است در فصل پاییز به ورزشکاران تمرینات شخصی بدهیم تا انجام دهند. تنها یک هفته در میان در غالب یک بازی آن‌ها را جمع کنیم تا ببینیم‌ چقدر پیشرفت کرده‌اند و بتوانیم تست آمادگی جسمانی بگیریم. به این منظور برای بازیکنان دعوت شده به اردو هفته‌ای یک مسابقه خواهیم داشت. این هفته مسابقه برای بانوان و هفته بعدی برای آقایان خواهد بود. این روند را تا آخر پاییز ادامه خواهیم داد. بعد از این سه ماه انشاالله بتوانیم نفرات اصلی را برای مسابقات انتخاب کنیم.

وی در خصوص تعداد زیاد نفرات در مسابقات انتخابی تیم ملی با توجه به شیوع کرونا گفت: زمین اسکیت روی یخ ۱۸۰۰ متر است. وقتی ۴۰ نفر را در این ابعاد زمین داشته باشید بیشتر از حد پروتکل‌ها رعایت می‌شود، به هر ترتیب ما با بازیکنان در ارتباط هستیم که نشانه‌هایی نداشته باشند. در ورودی تب سنج داریم و هیچ کدام از ورزشکاران مشکلی نداشتند. همه از ماسک استفاده و فاصله دو متری را رعایت می‌کنند. ۵ نفر به داخل رختکن می‌روند و بعد گروه بعدی. تمام تلاشمان رابرای حفظ پروتکل‌های بهداشتی می‌کنیم. لباس‌ها پوشیده است، روی کلاه ایمنی شید دارند و اگر قرار بر رعایت باشد هیچ رشته‌ای مثل ما نمی‌تواند پروتکل‌ها را رعایت کند. هیچ ورزشی سالن ۱۸۰۰ متری ندارد، زمین بسکتبال، فوتسال و ... ۲۰ در ۴۰ است.

سرمربی تیم‌های ملی اینلاین هاکی در خصوص مسابقات پیش‌رو گفت: ما در فراخوان عمومی ۴۰ ورزشکار داشتیم، این یک شروع برای سلسله رقابت‌ها و مسابقات در رده‌های سنی است که آن‌ها می‌توانند شروع خوبی داشته باشند. اولین مسابقه ما چلنج کاپ آسیا است که اردیبهشت ماه در بخش بانوان در فلیپین و در بخش آقایان در سنگاپور خواهد بود. یکی از اصلی‌ترین مسابقاتمان در بازی‌های زمستانی قاره‌ای سال آینده است که در چین زیر نظر کمیته بین‌المللی المپیک انجام می‌شود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۶:۲۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99062216684
  • خبرنگار : 71552

برچسب‌ها