رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان اعلام کرد

اهدای بیش از ۳۹۰۰ راس قربانی به حسینیه اعظم زنجان

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: محرم امسال بیش از ۳۹۰۰ راس قربانی به حسینیه اعظم زنجان اهدا شد.

علیرضا فیروزفر ظهر امروز (۲۲ شهریورماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم پایتخت شور و شعور حسینی همواره در کمک به نیازمندان از سرآمدان کشور بودند و حتی با شیوع کرونا نیز با کمک‌های مومنانه موجی از همدلی‌ها به راه انداختند و جلوه‌های باشکوهی آفریدند.

وی عنوان کرد: بر اساس اعلام کمیته مالی ستاد محرم حسینیه اعظم زنجان، مجموع نذورات امسال با احتساب نذر قربانی به صورت پرداخت نقدی، نذورات نقدی، مبلغ حاصل از فروش دام و مبلغ حاصل از فروش طیور زنده و آلایش، ۳ میلیارد و ۸۹۱ میلیون تومان برآورد شده است.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان یادآور شد: محرم امسال ذبح قربانی با حضور صاحبان نذر ۲۰۷ راس، تحویل دام زنده به جسینیه اعظم زنجان ۱۸۸۵ راس و مشارکت در طرح نذر قربانی نیابتی ۶۸۶ راس دام بوده است.

وی با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۳۲۷ میلیون تومان نیز به صورت نقدی در پایگاه‌های جمع‌آوری نذورات دریافت شده است، تصریح کرد: قربانی‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشتارگاه مربوطه ذبح و با پخش قبوض در محل‌های مربوطه توزیع می‌شود.

فیروزفر تصریح کرد: حسینیه اعظم زنجان با اجرای طرح نذر نیابتی قربانی زمینه مشارکت افراد از دیگر استان‌ها و حتی خارج از کشور را فراهم کرده و این حسینیه با اخذ وکالت از صاحبان نذر، قربانی را تهیه و طبق نیت نذردهنده ذبح می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: محرم امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، امکان برگزاری تجمع بزرگ عزاداران موکب حسینیه اعظم زنجان فراهم نشد و رزمایش کمک مومنانه با توزیع ۱۱۰ هزار بسته معیشتی جایگزین آن شد.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99062216588
  • خبرنگار :