نام فرودگاه بوشهر تغییر یافت

نام فرودگاه بین المللی بوشهر به فرودگاه بین المللی شهدای بوشهر تغییر یافت.

بنا بر اعلام روابط عمومی فرودگاه های بوشهر، به منظور زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر و بنا به پیشنهاد ریاست محترم هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و تایید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی فرودگاه بین المللی بوشهر به نام شهدا مزین گردید.

به گزارش ایسنا، از سال ۱۲۹۸ هجری شمسی -حدود ۱۰۰ سال قبل-، که اولین پروازهای بین المللی با هواپیمای کوچک شکل میگرفت، فرودگاه بوشهر احداث شد. در سال ۱۹۱۹ میلادی اولین پرواز که از اروپا عازم هندوستان بود، در مسیر پروازی جدید و در فرودگاههای خاکی بغداد -بوشهر- بندر لنگه و کراچی برای سوختگیری و سرویس، نشست و برخاست داشت و از اولین پروازهایی بودند که از خاک و آسمان ایران استفاده میکردند. با این حال از سوی دولت وقت ایران هیچگونه نظارت و کنترلی بر روی این قبیل پروازها وجود نداشت تا اینکه در سال ۱۳۰۴ بر اساس مصوبه دولت وقت؛ اجازه احداث فرودگاه و پرواز را به یک شرکت خارجی در چند شهر ایران از جمله بوشهر، بندر انزلی، کرمان و بندر عباس داده شد.

این طرح بعد از مدتی لغو شد تا اینکه پس از حدود دو سال توقف پروازها از سوی دولت ایران، مجدداً اجازه پرواز مشروط به حمل و ارسال محمولات پستی ایران به خارج از کشور به شرکتهای خارجی داده شد در سال ۱۳۰۸ با فرود یک فروند هواپیمای انگلیسی اولین پرواز خارجی شروع و شش ماه بعد  دومین هواپیمای کوچک مسافربری متعلق به شرکت هواپیمائی KLM هلند در این فرودگاه به زمین نشسته و پس از سوختگیری به سمت جاکارتا پرواز می کند. با رونق گرفتن بندر بوشهر، فرودگاه کوچک خاکی به تدریج توسعه یافته و امروز به صورت یکی از بزرگترین فرودگاه های مشترک نظامی-بازرگانی درآمده است و در طول صد سال اخیر همواره فعال و بهترین مسیر و کریدور هوائی غرب به جنوب شرقی آسیا بوده است. 

انتهای پیام 

  • شنبه/ ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99062216212
  • خبرنگار :