استاندار خبر داد:

انتخاب لرستان به‌عنوان پایلوت کشوری حوزه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای

استاندار لرستان از انتخاب استان به‌عنوان پایلوت کشوری حوزه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش فناوری و اطلاعات خبر داد.

سید موسی خادمی در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانس شورای مهارت لرستان که امروز ۱۹ شهریورماه با حضور هاشمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران، ضمن تقدیر از رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، اظهار کرد: حضور دکتر هاشمی در هرکجا  منشأ خیروبرکت بوده‌ و انشالله با عنایت ویژه‌ای که به استان لرستان دارند، با حضور ایشان شاهد تحولات خوبی در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به‌ضرورت  آموزش مهارت تصریح کرد: اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای بر کسی پوشیده نیست و آموزش باید هدف‌دار و منجر به اشتغال و بهره‌وری باشد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: آموزش به‌خودی‌خود ارزشمند است و باید سعی کنیم این موضوع را در همه حوزه‌ها گسترش داده و خصوصاً در بحث فنی و حرفه‌ای با بروز آوری اطلاعات در کسب مشاغلی که متناسب با فنّاوری‌های روز به دست می‌آید خود را منطبق سازیم.

خادمی خبر از انتخاب لرستان به‌عنوان پایلوت کشوری حوزه‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش فناوری و اطلاعات داد و با اشاره به زمینه‌هایی که در حوزه عشایر، فرهنگ عشایری و زیست عشایری در استان وجود دارد از راه‌اندازی دپارتمان ملی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه عشایر در استان خبر داد.

وی همچنین با اشاره به  ایجاد شهرک مهارت در استان اضافه کرد: در این طرح مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و بخش خصوصی  که در زمینه آموزش فنی و حرفه‌ای فعالیت دارند در یکجا متمرکز می‌شوند تا از نظر دسترسی، ارزش‌افزوده، همکاری بین بخشی، تبادل اطلاعات و صرفه‌جویی در انرژی در کنار هم فعالیت کنند.

استاندار لرستان با اشاره به ظرفیت‌های خوبی که در لرستان وجود دارد بیان کرد: در استان ظرفیت‌های خوبی داریم که تاکنون از آن‌ها استفاده نشده  و باید تلاش کنیم که از طریق ارتباط بیشتری که بین واحدهای دیگر از جمله دانشگاه، آموزش‌وپرورش و سازمان فنی و حرفه‌ای ایجاد می‌شود این امکانات را در کنار هم قرار داده و انشاالله بتوانیم با بهره‌وری بیشتر از این ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم.   

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۷:۵۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99061914859
  • خبرنگار : 50176