مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان خبرداد:

فعال‌ شدن نسخه الکترونیکی در نیمی از داروخانه‌ها

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان از فعال شدن نسخه الکترونیکی در ۵۰ درصد از داروخانه‌ها خبرداد.

مهرداد کمانگری امروز در رزمایش سایبری سازمان بیمه سلامت گفت: پنل به همراه سرویس به داروخانه‌ها ارائه شده و داروخانه‌ها می‌توانند از سامانه‌های خود برای ارائه خدمات استفاده کنند. در گذشته برای تایید داروهای گران‌قیمت از سامانه تایید دارو استفاده می‌شد که در حال حاضر سرویس‌های آن در نسخه الکترونیکی نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم سرویس تایید دارو و هم نسخه الکترونیکی به داروخانه‌ها ارائه شده و نیازی به استفاده داروخانه‌ها از پنل بیمه استفاده وجود ندارد و به راحتی می‌توانند با سامانه‌های خود ارائه خدمت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ هزار مطب در سطح کشور طرح نسخه‌نویسی الکترونیک را اجرا می‌کنند، تصریح کرد: این اقدام در ترکیه و فنلاند ۱۵ سال طول کشید ولی ما با تمام توان تلاش داریم هر چه سریع‌تر آن را به نتیجه برسانیم.

کمانگری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: سال گذشته از مجموع اعتبارات مصوب دولت برای سازمان بیمه سلامت، ۲۲ درصد آن تخصیص داده نشده که این موضوع آثار منفی در پرداخت مطالبات مؤسسات ارائه‌دهندگان خدمات درمانی در سال ۹۸ داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه امسال مصوب هیات دولت برای بیمه سلامت، حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون می‌بایست ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت سه ماه از محل یارانه‌ها تأمین می‌شده اما تنها حدود ۲۸۷۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با اشاره به اینکه سامانه تبادل الکترونیک اسناد بستری در بیمارستان‌های دولتی به‌طور کامل اجرا شده است، تصریح کرد: این کار در بیمارستان‌های خصوصی نیز به‌صورت پایلوت در حال انجام است و در ایجاد زیرساخت‌ها اقدامات بزرگی انجام شده است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99061914318
  • خبرنگار : 50051