مدیر توسعه گردشگری سازمان همیاری‌ شهرداری‌های استان خبر داد

برنامه‌ریزی برای برگزاری تورهای موزه‌گردی در خراسان رضوی

مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی گفت: تورهای ویژه بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی استان در دوران پساکرونا برگزار خواهد شد.

رضا ابراهیم‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا درباره برگزاری این تورها عنوان کرد: موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی، یکی از مقاصد مهم گردشگری در دنیا محسوب می‌شوند و بخش قابل ملاحظه‌ای از اقتصاد گردشگری را به خود اختصاص داده‌اند، بنابراین به منظور آشنایی بیشتر علاقه‌مندان، درصدد هستیم تورهای ویژه بازدید از این اماکن را برگزار کنیم.

وی افزود: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن عمومی، این امر میسر نیست و به همین دلیل اطلاع‌رسانی و معرفی موزه‌ها، اماکن تاریخی، فرهنگی به ‌صورت مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی توسط این موسسه در حال انجام است.

مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی اظهار کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و بخش‌های وابسته به این اداره کل از جمله اداره موزه‌ها و مدیران و مسوولان موزه‌ها و اماکن تاریخی فرهنگی و دیگر دستگاه‌های مرتبط انجام شده است.

ابراهیم‌نیا بیان کرد: با توجه به این ‌که خراسان رضوی از ظرفیت و پتانسیل بالایی در بخش موزه‌ها برخوردار و بعد از استان تهران با 94 موزه فعال، دارای بیش‌ترین تعداد موزه در کشور است، این برنامه‌ریزی صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: قصد داریم بعد از دوران کرونا این‌گونه تورها را در سطح استان و بازدید از دیگر اماکن تاریخی گردشگری را با کمک سایر دستگاه‌ها گسترش دهیم. در این طرح براساس هماهنگی‌های انجام شده با مسوول موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تورهای بازدید موزه به تناسب سن گردشگران قابل تعریف بوده، به نحوی که برای مقاطع پیش‌دبستانی، دانش‌آموزی و دانشجویی می‌توان از راهنمایان آموزش دیده و با برنامه‌های متناسب با سن و شرایط بازدیدکنندگان تعریف کرد.

مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی خاطرنشان کرد: یکی از مناسب‌ترین راهکارهای آشنایی جامعه با میراث و هویت فرهنگی، موزه‌ها هستند که چنانچه برنامه‌ریزی مناسبی برای انتقال این مفاهیم و میراث فرهنگی صورت گیرد، می‌تواند تاثیرات بسیار زیادی در نگرش فرهنگی جامعه ایجاد کند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99061914112
  • خبرنگار :