درخواست ۲ نماینده یمنی از دولت مستعفی برای شفاف سازی درباره حضور امارات در سقطری

دو تن از اعضای پارلمان )دولت مستعفی یمن از نخست وزیر دولت مستعفی خواستند تا به سوال‌هایی درخصوص ایجاد مراکزی توسط امارات در جزیره سقطری و اقداماتی که دولت یمن در قبال این امر اتخاذ کرده است،شفاف سازی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، علی المعمری و علی عشّال، دو نماینده پارلمان دولت مستعفی یمن پیامی را برای پارلمان فرستاده و در آن خواهان پاسخ مکتوبی از سوی معین عبد الملک، نخست وزیر درمورد اقدام امارات در آغاز تاسیس دو اردوگاه در بخش شرقی و غربی جزیره سقطری شدند.

در این پیام آمده است که شرکت هواپیمایی امارات شش پرواز به سقطری داشته است که در میان مسافران آن، افراد خارجی از تابعیت‌های مختلف بودند و گمان می‌رود که آنها کارشناسان و افسران نظامی باشند که بدون ویزاهای رسمی وارد شده‌اند.

در پیام این دو نماینده آمده است که سرمایه گذاران اماراتی، مساحت‌های گسترده‌ای از سواحل جزیره سقطری و ذخایر زیست محیطی را تحت تملک دارند که این نقض قانون است، همچنین یک شرکت مخابرات اماراتی، هشت برج ارتباطی را ایجاد کرده است.

این دو نماینده از نخست وزیر فراری یمن خواستند تا به سوالی مبنی بر میزان اطلاع دولت از اقدامات امارات در سقطری و نیز تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت در قبال این امر پاسخ دهد.

روز گذشته، منابع محلی در شهرستان قلنسیه در استان سقطری اعلام کردند که افراد مسلح شورای انتقالی مورد حمایت امارات، به سمت تظاهرکنندگان مخالف با حضور امارات در سقطری، گلوله جنگی شلیک کردند.

اخیراً ده‌ها یمنی در تجمعی اعتراضی در استان سقطری مخالفت خود را با هرگونه حضور رژیم صهیونیستی در این جزیره که از موقعیت استراتژیکی در اقیانوس هند برخوردار است، ابراز داشتند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی که در غرب جزیره سقطری برپا شد، در اشاره‌ای ضمنی به امارات، هر طرفی را که در راستای وارد کردن اسرائیل به سقطری و سهولت بخشیدن به حضور آن در جزیره تلاش می‌کند، کاملاً مسؤول این وضع دانستند.

وبسایت "ساوث فرانت" (south front) آمریکا اخیراً اعلام کرد، امارات و رژیم صهیونیستی قصد دارند مراکز نظامی و اطلاعاتی در جزیره سقطری ایجاد کنند.

این وبسایت به نقل از منابع عربی و فرانسوی اعلام کرد، یک هیئت به افسران اماراتی و اسرائیلی ملحق شد و از الجزیره دیدن کرده و چندین پایگاه را به منظور ایجاد مراکز اطلاعاتی بررسی کردند.

یک منبع در دولت مستعفی یمن از ورود کارشناسان اروپایی به استان سقطری این کشور با هدف ساخت یک پایگاه نظامی بزرگ برای امارات خبر داد.

یک منبع در دولت مستعفی یمن به شبکه الجزیره فاش کرد که طی دو هفته گذشته کارشناسان اروپایی و اغلب اوکراینی وارد استان سقطری یمن شده‌اند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99061813620
  • خبرنگار : 71457