کارلسن - کاسپاروف؛ مصاف قهرمانان امروز و دیروز جهان پس از ۱۶ سال

گری کاسپاروف ستاره اسبق شطرنج جهان قرار است در مسابقات آنلاین به مصاف مگنوس کارلسن نابغه کنونی شطرنج جهان برود.

به گزارش ایسنا، پس از لغو رقابت های شطرنج حضوری، بسیاری از شطرنج بازان تصمیم گرفته که برای حفظ آمادگی خود در مسابقات آنلاین شرکت کنند که این مسابقات با استقبال بازیکنان و تماشاچیان همراه شد. 
قرار است دو مسابقه آنلاین به میزبانی باشگاه شطرنج سنت لوئیس برگزار شود. در یکی از این رقابت ها ستاره کهنه کار شطرنج جهان یعنی گری کاسپاروف حضور دارد. او که طی سال های ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۰ قهرمان بلامنازع شطرنج جهان بوده در این رقابت ها به مصاف شطرنج بازان جوان و صاحب نام از جمله مگنوس کارلسن، نابغه حال حاضر شطرنج جهان می رود. 
رقابت بین قهرمان امروز و دیروز جهان درحالی برگزار می شود که بازی قبل آنها به ۱۶ سال گذشته برمی گردد؛ یعنی زمانی که کارلسن تنها ۱۳ سال سن داشت. لازم به ذکر است که کاسپاروف در سال ۲۰۰۴، ۴۱ سال سن داشت. این دو شطرنج باز در رقابت های برق آسا و سریع که در شهر ریِکیاویک پایتخت کشور ایسلند و بزرگترین شهر این کشور برگزار می شد، حضور داشته و با هم به رقابت پرداختند. در آن زمان کاسپاروف و کارلسن سه بار به مصاف یکدیگر رفتند که در مجموع کاسپاروف موفق شد به دو برد و یک تساوی دست پیدا کند. 
 

رقابت این دو شطرنج باز در سال ۲۰۰۴


در این مسابقات چهره های سرشناس دیگری مانند لوون آرونیان،فابیانو کاروانا، ماکسیم وشیه و نابغه ایرانی شطرنج یعنی علیرضا فیروزجا حضور دارند. مجموع جوایز این مسابقات ۱۵۰ هزار دلار درنظر گرفته شده است. این رقابت ها به مدت سه روز از ۲۱ شهریور پیگیری می شود. 
علاوه بر رقابت کارلسن و کاسپاروف، مسابقه فیروزجا با حریفان خود می تواند جالب باشد. همچنین بسیاری از علاقه مندان شطرنج معتقد هستند که کاسپاروف قرار است برای اولین بار و به طور رسمی در مسابقات آنلاین شرکت کند.
انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۵
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99061712980
  • خبرنگار : 71638