در واکنش به اعلام سازش صربستان و کوزوو با اسرائیل

فلسطین: ترامپ از کشورهای جهان اخاذی میکند/ از صربستان توضیح خواستیم

وزارت خارجه فلسطین تصمیم افتتاح سفارت صربستان و کوزوو در قدس اشغالی را تجاوزی آشکار به مساله فلسطین توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، موافقت صربستان و  کوزوو با افتتاح سفارت و کنسولگری یا نمایندگی این دو کشور در قدس اشغالی تجاوزی آشکار و غیر قابل توجیه به ملت فلسطین، مساله فلسطین و حقوق ملی عادلانه و مشروع آن است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه اعلام کرد، صربستان به انتقال سفارتش به قدس متعهد شده است و کوزوو و رژیم صهیونیستی بر سر عادی سازی روابط و برقراری روابط دیپلماتیک توافق کردند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم روز جمعه اعلام کرد، کشورهای صربستان و کوزوو قصد دارند سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل کنند.

وزارت خارجه فلسطین تصریح کرد، این بیانیه گواهی جدید بر این امر است که دولت ترامپ از نفوذ خود برای اخاذی از کشورهای مختلف استفاده می کند تا سیاست خارجی خود را که کاملا جانبدار رژیم اشغالگر و سیاست هایش است به این کشورها دیکته کند.

این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد، سیاست خارجی و دیپلماسی فلسطین تنها با رژیم اشغالگر و دیپلماسی آن مقابله نمی کند بلکه با نفوذ و دیپلماسی دولت ترامپ هم مقابله می کند که مواضع و سیاست حزب راستگرای حاکم در رژیم صهیونیستی و طرح های استعمارگرانه و توسعه طلبانه آن در سرزمین فلسطین اشغالی را در پیش گرفته است.

وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد، به محض صدور بیانیه آمریکا پیرامون سفارت صربستان و کوزوو، از دولت صربستان درخواست کرده در مورد این بیانیه توضیح دهد و از موضع خصمانه خود با ملت فلسطین منصرف گردد.

این وزارتخانه اعلام کرد، در مقابل این نقض قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل، گزینه های خود از جمله شکایت از کشورهای ناقض این قطعنامه ها را بررسی خواهد کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99061611371
  • خبرنگار : 71592