به گزارش ایسنا،بنابراعلام ۱۹کالا، این مجموعه به عنوان یک مرجع موبایل قصد دارد به برخی از جزئیات پیرامون رابطکاربریهای مختلف در گوشی موبایل اشاره کند.
همه ما به عنوان یک خریدار زمانی که قصد خرید گوشی موبایل را داریم ابتدا به قیمت گوشی توجه می کنیم؛ اما در اینجا این سوال مطرح میشود که چه قدر به نرمافزار و رابطکاربری یک گوشی توجه میکنید و چه قابلیتهایی در آن برای شما از بقیه مهمتر است؟
زمانی که قصد خرید دارید مهمترین نکته ای را که باید مد نظر قرار دهید این است آیا کار با نرم افزار یک مدل گوشی؛ برای مثال از یک برند خاص، راحت است یا خیر؟ و یا آیا نرمافزار روان و سریعی دارد؟ از این رو، علاوه بر اینکه در هنگام انتخاب یک گوشی به طراحی و سخت افزار توجه میکنید راجع به نرم افزار و پوسته سفارشی گوشی نیز به خوبی تحقیق کنید.
منظور از رابط کاربری چیست؟
در اصل شرکتهای سازنده رابط کاربری را بر روی سیستم عامل طراحی میکنند تا به طور کلی سخت افزار و نرم افزار گوشی هماهنگتر شود. در واقع رابط کاربری میتواند رضایت خاطر یک کاربر را جلب کند که کار با آن راحتتر باشد و ظاهر مرتب و زیبایی داشته باشد.
شرکتهای سازنده گوشی موبایل مثل سامسونگ، شیائومی، آنر و هوآوی سعی میکنند که از رابطهای کاربری متفاوتی استفاده کنند؛اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که برخی از شرکتها مثل گوشیهای گوگل و گوشی نوکیا هنوز هم از نسخه خام اندروید استفاده میکنند و پوسته سفارشی ندارند. در ادامه بررسی خواهیم کرد که هر یک از این شرکتهای سازنده از چه نوع رابط کاربری استفاده کردهاند.
مدلهای گوشی سامسونگ قبلاً از رابط کاربری Samsung Experience استفاده میکردند؛ اما در سال ۲۰۱۸ این شرکت به دنبال بازخوردی که از مشتریان خود گرفت تصمیم گرفت که رابط کاربری خود اصلاحاتی انجام دهد؛ ازاینرو رابط کاربری خود را به نام وان یوآی یا One UI معرفی کرد.
در واقع تجربه استفاده از این نسخه از رابط کاربری به میزان زیادی نرمافزار گوشیهای سامسونگ را بهبود بخشید.
جدیدترین نسخه آن One UI ۲.۵ است که در گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
تمرکز شرکت سامسونگ بر این موضوع بوده که بتواند تجربه استفاده از گوشیهای خود را برای کاربر راحتتر کند از این رو نسخههای مختلف روزبه روز جلوه سادهتر و مدرنتری به خود میگیرد.
رابط کاربری آی او اس/iOS:
اکوسیستم آی او اس دنیای دیگریست و پادشاه بیچون و چرای این قلمرو هنوز هم شرکت اپل است. کوپرتینوییها همواره سعی دارند که این سبک و زبان طراحی این رابط کاربری را برای خود حفظ کنند. سادگی در طراحی اولویت شرکت اپل در طراحی گوشی آیفون است.
رابط کاربری Miui:
گوشی شیائومی نیز از رابط کاربری می یو آی استفاده کرده است. این غول سازنده تکنولوژی نیز همواره سعی کرده که در رابط کاربری خود سادگی و کاربردپذیری را حفظ کند و یک رابط کاربری جذاب و کاربردی را به کاربران خود ارائه دهد.
در واقع بسیاری از کارشناسان این رابط کاربری را تا حدودی شبیه به گوشیهای آیفون در نظر میگیرند؛ اما این شرکت همواره سعی کرده تا سادهترین تجربه کار با گوشیهای خود را به کاربران هدیه دهند.
دلیل اینکه رابط کاربری شیائومی شباهت زیادی به آی.او.اس دارد، اینست که اپل در کشور چین جزء محبوبترین برندها محسوب میشود و شیائومی سعی دارد خدماتی را به کاربران خود ارائه کند که به آن علاقه دارند.
جدیدترین نسخه رابط کاربری MIUI ۱۲ است که امکانات بسیار زیادی را برای گوشی شیائومی به ارمغان آورده است. برخی از گوشیهای این برند این نسخه را دریافت کرده و برخی دیگر نیز در انتظار دریافت این نسخه از رابط کاربری هستند.
از جمله قابلیتهای ارائه شده در این نسخه میتوان به طراحی بصری حسی، سوپر والپیپر، انیمیشنهای جدید، ژستهای حرکتی جدید و... اشاره کرد.
رابط کاربری گوشی هوآوی:
مدلهای مختلف گوشی هوآوی نیز از رابط کاربری EMUI بهره بردهاند. قبل از این هوآوی در رابط گوشیهای خود از واژه Emotion UI، استفاده میکرد.
در واقع هوآوی هم همانند سایر شرکتهای سازنده سعی میکند که با ارائه نسخههای جدیدتر و بعد از بازخوردی که از کاربران خود میگیرد ایرادات نسخههای قبلی رابط کاربری خود را برطرف سازد. جدیدترین نسخه رابط کاربری این شرکت EMUI ۱۰.۱ است که در گوشی هوآوی پی ۴۰ پرو نیز بکار رفته است.
مدلهای مختلف گوشی آنر نیز گرچه از برند هوآوی جدا شدهاند؛ اما هنوز هم از رابط کاربری EMUI استفاده میکنند. به همین دلیل ظاهر آیکونها و به طور کلی محیط نرمافزاری مدلهایی مختلف گوشی آنر نیز همانند گوشیهای هوآوی است.
از جمله جدیدترین قابلیتهایی که به این نسخه از رابط کاربری اضافه شده میتوان به قابلیت Mee time برای اشتراک لحظات خوش خود با دوستان، قابلیت Multi-Screen Collaboration برای اتصال کامپیوتر میتوان نام برد.
فروشگاه اینترنتی ۱۹کالا
انتهای رپرتاژ آگهی