مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی:

بازرسان بر نحوه رعایت دستورهای بهداشتی در مدارس نظارت خواهند داشت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه وضعیت استان زرد و نارنجی اعلام شده است، گفت: در شهرهایی که وضعیت کرونا قرمز اعلام شود آموزش‌ها غیرحضوری و مجازی خواهد بود.

قاسم‌علی خدابنده امروز ۱۵ شهریورماه، در مراسم بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ که در هنرستان جمیله متقیان میلانی مشهد برگزارشد، اظهار کرد: امسال ۱۳۰۰ دانش‌آموز  در سامانه سناد آموزش‌و پرورش نام‌نویسی کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا یک میلیون و ۳۵۰هزار نفر افزایش یابد. همچنین امسال ۱۰ هزار مدرسه با حضور ۹۰ هزار معلم پذیرای دانش‌آموزان هستند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت استان زرد و نارنجی اعلام شده است، گفت: با توجه به این امر شورای مدارس تصمیم گرفته‌اند حضور دانش‌آموزان در مدارس به صورت زوج و فرد باشد. بر همین اساس بازرسان بر نحوه رعایت دستورهای بهداشتی در مدارس نظارت جدی خواهند داشت. همچنین در شهرهایی که وضعیت کرونا قرمز اعلام شود آموزش‌های غیرحضوری و مجازی خواهد بود.

 خدابنده ادامه داد: در شهرهایی که وضعیت زرد اعلام شده است، مدیران آموزشگاه‌ها و مدارس می‌توانند شرایط حضور دانش‌آموزان را تعیین کنند و مدت زمان کلاس‌ها با رعایت مسائل بهداشتی و تهویه مناسب از ۹۰دقیقه به ۳۵ دقیقه کاهش یافته است.

علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی در ادامه این مراسم گفت: تصمیم‌گیری در خصوص ‌بازگشایی مدارس با توجه به شرایط ویژه کرونا با ستاد ملی کرونا و نظام آموزش‌وپرورش در سطح ملی است. 

وی افزود: برگزاری این مراسم نمادین است و به این مفهوم نیست که حتما کلاس‌ها حضوری ادامه خواهد داشت و یا مجازی خواهد بود، بلکه این سیاست‌ها مرتبط با نظام آموزش‌وپرورش و ستاد ملی مبارزه با کرونا است، تصمیم‌نهایی را آنها می‌گیرند. ما نیز سعی داریم با توجه به شرایط پیش آمده، حفظ سلامت مردم، دانش‌آموزان و معلمان را در اولویت قرار دهیم و در همه مراحل با آن‌ها همراهی و همکاری خواهیم‌کرد. 

رزم حسینی تاکید کرد: نظام آموزش‌وپرورش ما نظام سرمایه‌پذیر سرمایه‌گذاری و زیر بنایی است که ما باید مبلغ این امر باشیم؛ خصوصا کارگزاران حکومت، فعالان در حوزه اقتصادی، خیران مدرسه ساز و همه کسانی که در حوزه دانایی محوری در این کشور فعالیت می‌کنند که آن‌ها سرمشقی برای دیگر افراد هستند. نظام‌ آموزش‌وپرورش کشور نظام مصرفی نیست بلکه نظام سرمایه‌داری است و هدف آن تربیت انسان شایسته، عادل و خردمند است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه «همکاری همه جانبه استانداری را با آموزش‌وپرورش را در دستور کار داریم»، اظهار کرد: در زمینه امکانات ساختاری، زیربنایی و فناوری برای بهتر برگزار شدن آموزش دانش‌آموزان در استان، اعلام آمادگی می‌کنیم.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99061510614
  • خبرنگار : 50071