در پی اعلام خبر توافق عادی سازی روابط بین کوزوو و رژیم صهیونیستی

عریقات: فلسطین قربانی بلندپروازی‌های انتخاباتی ترامپ شده است

دبیرکل کمیته اجرایی ساف گفت، فلسطین قربانی بلندپروازی‌های انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) پس از آنکه ترامپ عادی‌سازی روابط میان جمهوری کوزوو و رژیم صهیونیستی و تعهد این جمهوری به انتقال سفارت خود از تل‌آویو به قدس را اعلام کرد، با انتشار رشته توییت‌هایی تاکید کرد، دولت ترامپ با تشویق کشورها برای به رسمیت شناختن غیر قانونی قدس به عنوان "پایتخت اسرائیل"، بار دیگر تعهد کامل خود را به نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل و نادیده گرفتن حقوق فلسطینی‌ها نشان داد.

عریقات توییت کرد: فلسطین قربانی بلندپروازی‌های انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شده و به نظر می‌رسد تیم او آماده انجام هر کاری هستند تا او مجددا در انتخابات پیروز شود، حال پیامدهای این کار هر چقدر برای صلح و نظم جهانی ویرانگر باشد.

دبیرکل کمیته اجرایی ساف در ادامه نوشت: این کاملا شبیه به توافقنامه امارات-اسرائیل است و هیچ ارتباطی به صلح در خاورمیانه ندارد.

همچنین او در واکنش به اعلام صربستان برای انتقال سفارت خود در اراضی اشغالی به قدس اشغالی تا ماه ژوئیه سال آتی به عنوان اولین کشور اروپایی که دست به چنین کاری می‌زند، اقداماتی بازدارنده علیه هر کشوری که قدس اشغالی را به عنوان "پایتخت رژیم اشغالگر اسرائیلی" به رسمیت می‌شناسد، خواستار شد.

عریقات در حساب توییتری خود کشورهای عربی و اسلامی و سایر کشورهای جهان را که به منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های آن پایبند هستند، تشویق کرد علیه هر کشوری که قدس را به عنوان "پایتخت اسرائیل" به رسمیت می‌شناسد، اقدامات بازدارنده‌ای را در پیش بگیرند.

همچنین او خواستار آن شد اقداماتی علیه کشورهایی که به ارتکاب جرم علیه فلسطینی‌ها از جمله الحاق اراضی اشغالی فلسطینی‌ها به حاکمیت رژیم اشغالگر اسرائیلی تشویق می‌کنند، اتخاذ شوند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99061510383
  • خبرنگار : 71496