معاون استاندار کرمان:

شهید باهنر سهم عمده ای در پویایی فرهنگ مردم ایران دارد

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: شهید باهنر در مکتب امام راحل درس شهامت، فضیلت و معرفت آموخت و سهم عمده ای در پویایی فرهنگ مردم ایران و نقش مهمی در تثبیت پایه های نظام اسلامی داشت.

دکتر"محمدصادق بصیری" صبح امروز ۱۲ شهریورماه در مراسم اختتامیه جشنواره "خورشید کویر" ویژه سالگرد شهادت شهید محمدجواد باهنر اظهار کرد: شهید باهنر در مکتب امام راحل درس شهامت، فضیلت و معرفت آموخت و سهم عمده ای در پویایی فرهنگ مردم ایران و نقش مهمی در تثبیت پایه های نظام اسلامی داشت.

وی افزود: شهید باهنر تواضع زیادی داشت و همین ویژگی دستیابی به درون مایه های ذهنی و فکری وی را مشکل کرده است و مقام معظم رهبری درباره وی فرمودند" شهید باهنر مرد بی تظاهری بود و هیچ کس از ظاهر او متوجه نمی شد در ذهن و اندیشه مواج او چه می گذرد".

بصیری تصریح کرد: زندگینامه شهید محمدجواد باهنر در حقیقت حکایتی از رنج، سختی و تحمل دشواری های زیاد در راه خداوند در عین آرامش و نشاط روحی است و سرانجام به ملاقات پروردگار نائل شد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: سیره عملی شهید باهنر در رفتار اجتماعی و اداری ایشان مشخص بود.

وی با اشاره به تالیف کتاب "خورشید کویر" درباره شهید محمدجواد باهنر افزود: این کتاب منبع خوبی برای اهالی فرهنگ است اما جای تجدید نظر و تجدید چاپ این کتاب وجود دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99061208756
  • خبرنگار : 50187