به گزارش ایسنا، بنابراعلام مدرن طرح، با تغییر بازار، مسئولیت های اضافی بسیاری بر عهده مسئولین طراحی جعبه و لیبل یک شرکت افتاده است.
بسته های محصول به همراه لیبل مسئولیت مهم جذب مشتری را بر عهده دارند. از آنها انتظار می رود که برای خود صحبت کنند و مشتریان را در انتخاب آنها از قفسه های فروشگاه فریب دهند.
این مسئولیت بیشتر سرانجام به گردن طراحان گرافیک می افتد. آنها موظفند تمام خلاقیت خود را در طراحی جعبه و لیبل محصول بکار گیرند تا بتوانند کالا را به فروش برسانند.
هر طراح گرافیک اهمیت جعبه محصول و طراحی لیبل را به خوبی می داند. بنابراین، آنها همیشه در جستجوی نکات و ترفندهایی برای جذابتر جلوه دادن طراحی خود برای مشتریان هستند.
در اینجا چند نکته برای طراحی لیبل خلاقانه و طراحی جعبه آمده است.
آن را قابل استفاده کنید
هیچ چیز بهتر از این نیست که جعبه محصول پس از استفاده از محصول برای مشتری همچنان مفید باقی بماند، این موضوع باعث این می شود که محصول به یاد بماند.
به عنوان مثال - طراحی جعبه جدید شکلات Gems یک توپ پر از Gems است، و این یک بسته مفید برای مصرف کنندگان نهایی آن یعنی کودکان است. هنگامی که کودک می داند که پس از خوردن می تواند با توپ آن بازی کند، همیشه می خواهد آن را بخرد.
نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان نیز دوست دارند که از مزایای مضاعف در هر کجا که می توانند بهره مند شوند. با استفاده از بسته ای قابل استفاده ، می توانید با نشان دادن سود مضاعف به مشتری، آنها را جذب کنید.
قوانین را به روش صحیح بشکنید
کنار گذاشتن قوانین متعارف برای شکستن یکنواختی همیشه ایده خوبی است. اما ضمن شکستن قوانین، آگاه باشید تا در مسیر درست حرکت می کنید.
تقریباً همه صنایع برخی قوانین از پیش تعریف شده را دارند. به عنوان مثال، کفش ها در جعبه های کارتن، خمیردندان ها در یک جعبه لوله ای و ... قرار می گیرند.
اگر بتوانید قانون صنعت خود را تغییر دهید و یک جعبه نوآورانه را ارائه دهید، ممکن است محصول شما هرگز مورد توجه قرار نگیرد. این موضوع این مطلب را تذکر می دهد، در حالی که قوانین را نقض می کنید، لازم است اطمینان حاصل کنید که رابطه مکمل محصول و بسته بندی آن را از بین نمی برید.
آن را ساده طراحی کنید
در حالی که کار خلاقانه ای مانند طراحی جعبه محصول یا طراحی لیبل را انجام می دهید، این قانون را به خاطر بسپارید - سادگی در هر شرایطی ! خوب است در هنگام طراحی خلاق باشید اما مراقب درایت بیش از حد باشید.
جعبه و همچنین لیبل باید تمیز و ساده باشد. تمیز نگه داشتن لیبل به معنای پنهان کردن اطلاعات مورد نیاز نیست. تمام اطلاعات مربوط به بسته محصول خود را ارائه دهید اما آن را بیش از حد هنری نکنید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد اصول طراحی لیبل پیشنهاد می کنیم، مقالات اصول طراحی لیبل سایت مدرن طرح را مطالعه فرمایید.
مطابق با روند بازار باشید
در این نسل از شبکه های اجتماعی، موارد زیادی وجود دارد که پشت هم مد می شوند. در مورد این روند به روز باشید و آنها را در جعبه و طراحی لیبل، طراحی کاتالوگ، طراحی بروشور و ... خود بگنجانید.
از آن دسته از گرافیک های ایجاد شده توسط فیلم و رسانه ها برای افزایش فروش محصولات خود استفاده کنید. وقتی شما در این روند قرار می گیرید، مصرف کنندگان به سمت محصول شما جذب می شوند و در نتیجه حجم فروش محصول شما افزایش می یابد.
هنگام طراحی جعبه، نسبت به مصرف کننده دلسوز باشید
هنگامی که شروع به ایجاد یک بسته محصول می کنید، قبل از طراحی جعبه، باید از دید یک مشتری فکر کنید. به انتظاراتی که مصرف کننده از محصول شما دارد فکر کنید. به عنوان مثال مواردی مانند چیپس و بیسکویت را در نظر بگیرید.
به عنوان یک مصرف کننده خود را در نظر بگیرید، مطمئناً دوست دارید که بسته را بعد از خوردن نصف آن، مجددا ببندید و مهر و موم کنید، با این ایده مصرف کنندگان بسته شما را دوست خواهند داشت و این به طور خودکار فروش شما را افزایش میدهد.
برخی از شوخ طبعی ها را اضافه کنید
هیچ قانونی وجود ندارد که شما را از شوخ طبع بودن با مشتریان منع کند. لازم نیست بسته و لیبل محصول خود را ساده نگه دارید. شما همیشه می توانید برخی از شوخ طبعی ها را به جعبه محصول خود اضافه کنید تا رابطه دوستانه ای با مشتریان خود برقرار کنید. مطمئنا شوخ طبعی ها، در واقع مشتری را به سمت محصول شما جلب خواهد کرد.
این ایده نه تنها استفاده از محصول را برای مشتریان آسان می کند، بسته بندی محصول خود را به گونه ای ایجاد کنید که استفاده از محصول را سرگرم کننده جلوه دهد. به غیر از خود محصول، مصرف کنندگان شروع به خرید آن برای قسمت سرگرم کننده می کنند.
رنگ هایی را انتخاب کنید که به برجسته بودن جعبه و لیبل کمک کند
رنگ جعبه و لیبل یک عنصر بسیار مهم در کل طراحی است. بنابراین، باید رنگ جعبه خود را بسیار دقیق انتخاب کنید. باید آنقدر روشن باشند که بتوانند نظر مشتری ها را به قفسه جلب کنند. در عین حال، باید روی چشم نیز بنشینند.
انتهای رپرتاژ آگهی