تجمع الجزایری‌ها برای آزادی روزنامه‌نگار محبوس

ده‌ها روزنامه‌نگار و فعال الجزایری در تجمعی اعتراضی، آزادی خالد درارنی، روزنامه‌نگار محبوس را خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، معترضان در این تجمع که در پایتخت الجزایر برپا شد، با در دست داشتن تصاویر درارنی، خبرنگار شبکه ماهواره‌ای و فرانسوی زبان TV5 MONDE و پلاکاردهایی آزادی درارنی را خواستار شدند.

زبیده عسول، وکیل مدافع الجزایری در حاشیه این تجمع اظهار کرد: امروز اینجا جمع شدیم تا آزادی خالد درارنی را خواستار شویم چرا که در این پرونده هیچ اتفاقی که درارنی را مجرم نشان دهد، وجود ندارد و او تنها به شغل خود به عنوان خبرنگار پرداخته است.

عسول در ادامه گفت: هر کسی که در برابر آزادی‌ها سکوت کند، شریکی در تعرض به آزادی‌ها محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه آزادی‌ها در قانون اساسی الجزایر تضمین شده و آزادی مطبوعات یکی از آنها است، حمایت از آزادی‌ها در الجزایر را خواستار شد و گفت: آزادی مطبوعات رایگان به دست نیامده بلکه روزنامه‌نگاران، چهره‌های رسانه‌ای و فعالان این بخش در طول سال‌ها هزینه سنگینی را پرداخت کرده‌اند.

حمید غمراسه، روزنامه‌نگار الجزایری در روزنامه الخبر اظهار کرد: به خالد درارنی اتهام‌های بی دلیلی زده شده که هیچ یک از آنها مستند به واقعیت نیستند. امیدواریم دستگاه قضایی در مورد درارنی مه همه به فعالیت حرفه‌ای او و تلاشش در راستای تحقق خواسته‌های مردم شهادت می‌دهند، انصاف و عدالت را رعایت کند.

طبق گزارش انجمن دفاع از حقوق بشر الجزایر، دستگاه قضایی این کشور دهم اوت جاری با صدور حکمی اولیه و قابل اعتراض، درارنی را به اتهام تحریک به تجمع غیر مسلح (در جریان راهپیمایی‌های جنبش مردمی) و اسیب زدن به وحدت ملی به سه سال حبس محکوم کرد.

این خبرنگار پیشتر در مورد پوشش خبری راهپیمایی‌های جنبش مردمی تحت بازجویی مسؤولان امنیتی این کشور قرار گرفته بود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99061107865
  • خبرنگار : 71496

برچسب‌ها