آخرین وضعیت روستای بدون برق آستارا

رئیس اداره برق بندر مرزی آستارا گفت: تنها روستای بدون برق در شهرستان میه کومی است که در تلاش هستیم تا اهالی این منطقه را نیز از نعمت برق بهره مند کنیم.

فرزین بهامین در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از 92 هزار نفر جمعیت، بالغ بر ۵۶ هزار مشترک دارد.

وی با بیان اینکه به غیر از یک روستا در بخش لوندویل، کل شهرستان از این نعمت برخوردار هستند، ادامه داد: تنها روستای بدون برق در شهرستان "میه کومی" است که در تلاش هستیم تا اهالی این منطقه را نیز از نعمت برق بهره مند کنیم.

بهامین، عدم وصول مطالبات را از مهمترین مشکلات شهرستان در حوزه برق برشمرد و افزود: مشترکین فقط ۳۸ درصد از مطالبات را وصول کرده اند و این مسأله به تأمین نیازهای زیرساختی، تداوم خدمات و نگهداری شبکه برق آسیب جدی وارد کرده است.

بهامین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه اداره برق شهرستان دارای پنج بخش اداری، ۷۲۱ دستگاه ترانس تقویت،  ۲۹۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی و ۵۴ هزار مشترک برق است، خاطرنشان کرد: در یکسال گذشته هشت مورد سرقت ترانس و ۱۵ مورد سرقت سیم برق را داشتیم.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از سرقت ها، گشت های مشترک با نیروی انتظامی، هنگ مرزی و سایر دستگاه های مرتبط برگزار کردیم که خوشبختانه منجر به دستگیری سارقین شد و پرونده آنها در مراجع قضایی در حال بررسی است.

رئیس اداره برق آستارا به بهره برداری پروژه ها در هفته دولت اشاره کرد و یادآور شد: در این ایام و با هدف تقویت شبکه توزیع برق، سه دستگاه ترانس، ۱۹ کیلومتر کابل خودنگهدار و ۱۷ طرح توسعه انرژی در نقاط مختلف این شهرستان افتتاح شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: چرخه اداره برق با پول مردم و واریز مطالبات مصرفی در جریان است و اگر این مطالبات پرداخت شود، خدمات رسانی در این حوزه تسریع می یابد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 99061107700
  • خبرنگار : 50039