به گزارش ایسنا، بنابراعلام مدیر وب، با استفاده از یک سایت ساز و یا یک فروشگاه ساز مناسب و استاندارد می توانید، کسب و کار خود را آغاز کرده و رویاهای خود را تحقق ببخشید. اما یک فروشگاه ساز مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد. با ما همراه شوید تا شما را با این ویژگی ها آشنا کنیم.
ویژگی های یک فروشگاه ساز مناسب
برای آن که فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید، ممکن است با حجم انبوهای از نظرات و پیشنهادات مواجه شوید. بدون شک شما به دنبال یک انتخاب مناسب هستید تا بتوانید از نتیجه کار خود راضی باشید. یک فروشگاه ساز استاندارد باید تمام ویژگی های زیر را داشته باشد.
دامنه اختصاصی داشته باشد
در صورتی که شما بخواهید فروشگاه اینترنتی خود را برای اولین بار راه اندازی کنید، نیاز به یک دامنه برای آن دارید. این دامنه توسط فروشگاه ساز برای شما تهیه شده و باید اختصاصی و یونیک باشد. همچنین اگر سایت قبلی دارید و قصد دارید آن را تغییر دهید، می توانید از همان دامنه قبلی استفاده کنید.
محصولات شما دسته بندی و مرتب باشد
همانطور که در یک فروشگاه حضوری، هر وسیله در جای مشخص خود قرار داشته و مشتری مستقیما به سراغ آن ها خواهد رفت، سایت فروشگاهی شما نیز باید دارای ویژگی های دسته بندی و فیلترینگ باشد. این مساله به مشتریان شما این امکان را می دهد که به راحتی به محصولات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.
اتصال به درگاه های اینترنتی پر سرعت و ایمن داشته باشد
متاسفانه با وجود کلاهبرداری های اینترنتی بسیار، افرادی چندان به پرداخت هزینه های خرید به صورت آنلاین خوشبین نیستند. برای فروشگاه ساز خود باید یک درگاه اینترنتی ایمن، پر سرعت و معمولا شناخته شده انتخاب کنید. این فاکتورها می تواند اطمینان خاطر بیشتری به مشتریان شما بدهد.
سایت دارای سرعت بالا باشد
اگر کاربران برای بارگزاری سایت شما، پیدا کردن محصول مورد نظر خود، خواندن ویژگی های هر محصول و خرید آن مجبور باشند مدت ها در سایت شما معطل شوند، بدون شک در زمان کوتاهی فروشگاه اینترنتی شما با مشکل مواجه خواهد شد. فروشگاه ساز شما باید سرعت کافی داشته باشد تا همه افراد بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.
طراحی و ظاهر گرافیکی زیبا
شکل ظاهری سایت فروشگاهی شما همانند ویترین مغازه ها است. همان اندازه که ویترین یک مغازه می تواند مشتریان را به داخل آن هدایت کند، شکل ظاهری سایت نیز همین تاثیر را دارد.
شما باید یک فروشگاه اینترنتی با ظاهری زیبا و متناسب با خدمات و محصولات خود داشته باشید تا بتوانید بر کاربران و مشتریان خود به خوبی و به اندازه کافی تاثیر بگذارید.
ساخت سایت در زمانی کوتاه
در حال حاضر شما می توانید از فروشگاه سازهایی تنها کم تر از ۱۰ دقیقه استفاده کنید. رقابت در دنیای مجازی رقابت ثانیه ها است، بنابراین سعی کنید که سایت فروشگاهی خود را در زمان کوتاهی تحویل بگیرید.
آموزش پنل مدیریتی
بعد از طراحی سایت فروشگاهی، شما باید به عنوان مدیر فروشگاه کار کردن با آن را یاد بگیرید. فروشگاه ساز موظف است که به طور کامل آموزش های لازم را در اختیار شما قرار دهد. از آن جا که اطلاعات بسیاری از افراد در این زمینه معمولا چندان زیاد نیست، پنل های مدیریت باید تا حد ممکن ساده باشند.
فروشگاه سازگار با تمامی دستگاه های دیجیتال
اگر به دنبال موفقیت در کسب و کار خود هستید، حتما به این نکته توجه داشته باشید که سایت فروشگاهی شما باید با تمامی دستگاه های دیجیتال از لپ تاپ تا تلفن های همراه و تبلت سازگار باشد.
این روزها حجم بالایی از جست و جوهای اینترنتی با موبایل و یا تبلت انجام می شود. از این رو سایت شما باید روی تمامی این دستگاه ها به خوبی بارگزاری شود.
اتصال به اپلیکشین های مجازی
یکی از ویژگی های جذاب در بسیاری از فروشگاه سازها، امکان اتصال به نرم افزارهای مجازی دیگر از جمله اینستاگرام است. این مساله باعث می شود که کاربران و مشتریان شما به طور مستقیم وارد صفحات مجازی شما شده و ارتباط نزدیک تری با شما برقرار کنند.
سئوی خودکار
همانطور که می دانید تمامی سایت ها برای آن که در گردونه رقابت دنیای اینترنت باقی بمانند، باید بتوانند به طور مداوم سئوی سایت خود را ارتقا دهند.
سئو یکی از مهم ترین مسائلی است که گوگل به طور متناوب با کمک فاکتورهای آن، تمامی سایت ها را سنجیده، آن ها را رتبه بندی کرده و یا اسپم می کند. بسیاری از فروشگاه سازها دارای سئوی خودکار بوده و خیال شما را از این بابت آسوده می کند.
داشتن پهنای باند و فضای ذخیره کافی
از دیگر ویژگی های بسیار مهم که در انتخاب فروشگاه ساز باید به آن توجه کنید، فضای ذخیره و پهنای باند کافی است. از آن جا که شما ممکن است به مرور محصولات و خدمات خود را افزایش دهید، باید سایت شما در هر شرایطی پاسخگوی نیازهای شما باشد.
وجود ابزارهای مورد نیاز فروشگاه
همانند هر فروشگاه حضوری، فروشگاه آنلاین نیز باید دارای ابزارهای مختلف مانند ارسال پیامک، سیستم های تجزیه و تحلیل مالی، تخفیف گذاری و غیره باشد.
این موارد می تواند فعالیت کاری شما را به شکل چشمگیری افزایش دهد، بنابراین حتما هنگام انتخاب فروشگاه ساز خود به این نکات نیز توجه کافی داشته باشید.
انتهای رپرتاژ آگهی