تهیه و پخش فیلم‌کوتاه «دستان کوچک زهرا» در اردکان

«دستان کوچک زهرا» اثری هنری در قالب فیلم‌کوتاه است که به همت جمعی از هنرمندان اردکانی طی ایام دهه اول محرم در این شهرستان تصویربرداری و همزمان با شب عاشورای حسینی منتشر شد.

«مجید هاتفی اردکانی» کارگردان این اثر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در این رابطه گفت: «دستان کوچک زهرا» روایتگر روزهای سخت نیازمندانی بود که بر اثر کرونا، چشم امیدشان به درگاه الهی بود.

وی با اشاره به نویسندگی و تولید این اثر طی مدت زمان یک ماه، در مورد داستان این فیلم‌کوتاه گفت: «زهرا» شخصیت اصلی این داستان، سرنوشت خانواده نیازمندی را واگویه می‌کند که برای خرج عروسی خواهرش بعد از ایام محرم و صفر، مجبور است که با کمک قالی‌بافی مادر و خواهرش، این مسیر را هموار کند و با زجر و سختی برای رسیدن به هزینه‌های تهیه جهیزیه در مسیر کارگاه قالی‌بافی با دختری از خانواده‌ای با شرایط مناسب مالی و البته متدین و مذهبی به نام «ریحانه» آشنا می‌شود.

این کارگردان جوان ادکانی در ادامه تصریح کرد: بیماری عالم‌گیر کرونا، گره اصلی این داستان کوتاه است که «حاج مرتضی» نقش اثرگذار این فیلم را با نیتی حسینی، مجاب می‌کند که با فکر به دنیای کودکی دخترش(ریحانه) که قصد دارد به قالی بافتن زهرا کمک کند، نیت محرم حسینیه محله‌شان برای هزینه‌های برگزاری مراسم هیات و پذیرایی از عزاداران، صرف نیازمندان و تهیه جهیزیه «کیانا» خواهر فاطمه تغییر دهد.


نویسنده «دستان کوچک زهرا» در ادامه یادآور شد: این فیلم کوتاه بر اساس طرحی از موسسه فرهنگی هنری آوای کویر با بازی «مهدی هاتفی اردکانی»، «فاطمه میهن پرست»، حجت الاسلام «میلاد سبحانی‌پور»، «نازنین منصوری»، «یاسمن سادات موسوی»، «طاهره قانعی»، «فاطمه فاضل پور»، «کیانا رضایی»، «سراج الدین دهقانی» «سعید کمالی»، «فرید فولادی» و «سعید عباسی» است.

هاتفی اردکانی در پایان خاطرنشان کرد: این فیلم کوتاه که «محمدرضا زارع» و «امین حاج حسینی» تصویربردای، نورپردازی و صدابرداری این کار را به تهیه‌کنندگی «محمد صادقیان» برعهده داشتند، همزمان با شب عاشورای حسینی به صورت مجازی منتشر و در شام غریبان امام حسین(ع) و یاران باوفایش در حسینیه کوشکنو اردکان به اکران عمومی گذاشته شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99061006677
  • خبرنگار : 50220