مذاکرات نماینده آمریکا با ترکیه درباره پرونده سوریه

معاون وزیر خارجه ترکیه با فرستاده آمریکا به سوریه درباره مسائل مرتبط با روند سیاسی در سوریه و حمایت از اقدامات کمیته قانون اساسی بحث و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سادات اونال، معاون وزیر خارجه ترکیه روز چهارشنبه با جیمز جفری، فرستاده واشنگتن به سوریه بحث و تبادل نظر کردند.

آناتولی به نقل از برخی منابع دیپلماتیک اعلام کرد، دو طرف در شهر ژنو سوئیس که در آن نشست‌ها در چارچوب دور سوم نشست‌های کمیته قانون اساسی سوریه انجام می‌شود، دیدار و درباره مسائل مربوط به روند سیاسی و حمایت از اقدامات کمیته قانون اساسی، اوضاع ادلب و حفظ آتش‌بس در سوریه گفتگو کردند.

در این دیدار همچنین رویکردهای ترکیه درقبال تازه ترین تحولات شرق فرات، مذاکرات میان نیروهای سوریه دموکراتیک، شورای ملی کردهای سوریه و معامله نفتی میان آمریکا و گروه‌های کرد مورد تاکید قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، نماینده آمریکا در امور سوریه روز چهارشنبه به منظور انجام مذاکرات رسمی با مقامات ترکیه درباره پرونده سوریه وارد آنکارا، پایتخت این کشور شد.

وی در بدو ورودش به فرودگاه آنکارا به خبرنگاران گفت، از ژنو آمده و "تحولات مهمی" در خصوص پرونده سوریه وجود دارد.

جفری سومین نشست کمیته "قانون اساسی سوریه" که در دفتر سازمان ملل در ژنو برگزار شد را "آغازی مثبت" خواند.

وی با اشاره به اینکه اعضای این کمیته در انتظار نتایج تست‌های کرونا هستند، ابراز امیدواری کرد، کمیته قانون اساسی مسیر خود در جهت روند سیاسی را ادامه دهد و گفت که برای تحقق نتایج مثبت گام‌هایی رو به جلو برداشته خواهد شد.

فرستاده سازمان ملل به سوریه با بیان اینکه با مقامات ترک درباره مسئله بازگشت دولت سوریه به میز مذاکرات و تعامل با جامعه بین المللی گفتگو خواهد کرد، بر لزوم پایان گذار نظامی در بحران سوریه تاکید کرد.

وی عنوان داشت، ترکیه "بازیگر محوری" در حل و فصل بحران سوریه است. اوضاع سوریه تهدید بزرگی برای امنیت و جغرافیای سیاسی همه همسایگان و به خصوص ترکیه است و آنکارا باید در حل و فصل بحران سوریه مشارکت داشته باشد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99060605083
  • خبرنگار : 71475