لزوم تقویت واحدهای اطلاعاتی و عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه در مبارزه با مواد مخدر صاحب تجربه و دانش هستیم، بر لزوم تقویت واحدهای اطلاعاتی و عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تاکید کرد.

به گزارش ایسنا سردارمحمد شرفی در جلسه شور ستادی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا "پرچمدار" مبارزه با پدیده خانمانسوز مواد مخدر هستند و مدال افتخار مبارزه با مواد افیونی در خط مقدم بر سینه این پلیس است.

وی با بیان اینکه جانمان را برای امنیت سپر می کنیم، گفت: چه افتخار و توفیقی بالاتر و ارزشمندتر از این است که برای نظم و امنیت جامعه و آرامش مردم تلاش و جانفشانی کنیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به تنوع و گستردگی ماموریت های نیروی انتظامی اظهارکرد: سبزپوشان ناجا از نقطه صفرمرزی تا دل شهرها و روستاها و در جای جای کشور به صورت شبانه روزی و بدون وقفه مشغول خدمت رسانی وانجام وظایف ذاتی و قانونی خود هستند و ماموریت های پلیس تحت هیچ شرایطی تعطیل بردار نیست و در این میان انعکاس عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا را در تمام دنیا می شنویم و چون پرچمدار و در خط مقدم مبارزه با مواد افیونی و مخدر هستیم در تمام جوامع بین المللی سخن برای گفتن داریم.

شرفی با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت رسانه ها در مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: روزآمدی و کارآمدی هر سازمان و مجموعه ای با شعار شدنی نیست و ملاک "عملکرد" است. کشف صدها تن مواد مخدر در ماه و سال توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا و سایر پلیس ها و تقدیم شهدا و جانبازان بسیاری در این مسیر موید این واقعیت است که در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر قاطع هستیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با تاکید بر لزوم شناسایی سرشبکه ها و سرشاخه های اصلی قاچاق مواد مخدر اظهارکرد: مبارزه با مواد مخدر بایستی فراگیر و قاطع باشد. در این میان از برخورد با خرده فروشان مواد مخدر نیز نباید غافل شویم.

وی بر ضرورت تقویت واحدهای اطلاعاتی و عملیاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا تاکید و تصریح کرد: این پلیس علاوه بر توسعه اشراف اطلاعاتی باید نیروی انسانی خود را که بالاترین سرمایه است از لحاظ دانشی، مهارتی و امکاناتی مجهز کند.

شرفی با بیان اینکه مقابله با مواد مخدر در دستور کار همیشگی نیروی انتظامی است، یادآور شد: به فراخور شرایط روز لازم است که از روش های سنتی ، هزینه بر و پروقفه عبور کنیم و سازوکار مکانیزه شدن و بهره مندی از تجهیزات به روز و کارآمد را در دستور کار قرار دهیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به عزم نیروی انتظامی برای هوشمندسازی خاطر نشان کرد: تزریق به روزترین تجهیزات اعم از پهپاد و سایر امکانات بر مبنای نیازمندی ها باید با اولویت پلیس های تخصصی از جمله پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا صورت بگیرد و در واقع معتقدم پلیس ما با در اختیار داشتن بهترین و مجهزترین امکانات بایستی حرفه ای و دارای مهارت و دانش بالا باشد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا ادامه داد: در مبارزه با مواد مخدر صاحب تجربه و دانش کافی هستیم چرا که در این مسیر هزینه ها و خون بها داده ایم بنابراین خطرات مبارزه با موادمخدر را همچنان برجان می خریم و به قاچاقچیان اجازه جولان نمی دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تکمیل بانک های اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اشاره کرد و گفت: اتخاذ راهکارهای پیشگیرانه در مقابله با تهدیدات ناشی از مواد مخدر یک ضرورت غیرقابل انکار است و می توان از طریق فعالیت های فرهنگی و آموزشی در این زمینه اقدام کرد.

شرفی با تاکید بر اینکه عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا باید به جامعه منعکس شود، اظهارکرد: جلب مشارکت های مردمی در فرآیند مقابله با مواد افیونی بسیار کارساز است. تجربه بیانگر این است که در هر ماموریتی از ظرفیت مردمی و مشارکت آنان بهره بردیم به موفقیت دست یافتیم بنابراین در فرآیند مبارزه و مقابله با مواد مخدر بایستی مردم را همراه کنیم.

وی در پایان گفت: سبزپوشان نیروی انتظامی به ویژه نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر به معنای واقعی "جان برکفان" هستند و به این جانفشانی افتخار می کنیم و لحظه ای از تلاش برای تامین نظم و امنیت مردم دست بر نمی داریم.

به گزارش پایگاه خبری پلیس پیش از سخنان سردار شرفی ، سردار مجید کریمی - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر - گزارشی از عملکرد و اقدامات این پلیس ارائه کرد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 99060403593
  • خبرنگار :